21. august 2018

Hull i tåke


Enda en genser til datteren, og den ble godkjent pluss.
Puh!

Det er mange strikkegensere med blondestrikk på tykke pinner for tiden, (feks Ganni hvis man har lyst til å svi av litt penger) og det er jo moro å strikke selv. Et repetivt mønster, pinne 5 og litt garn, så tar det ikke hele sommerferien å bli ferdig med denne, selv om det er litt sammensying til slutt.


Det er mange voksengensere av denne typen, men ikke så mange barnegensere, så jeg fikset det med å strikke en voksengenser på tynnere pinner og garn, og så tilpasse lengden og halsen.

Siden snartni skal bruke genseren under jakker, så gikk jeg for en litt smalere modell enn oversizemodellene som er, for ellers blir den nok ikke brukt like mye.


Jeg har strikket med Drops Air i fargen tåke før, og synes den er veldig fin av blåfargene. 
Den er litt melert, så tåke er beskrivende for fargen. Drops Air er mykt og besto kløtesten hos datteren, selv om jeg tenker at den kommer til å nuppe etterhvert, fordi den er såpass myk. Men da får vi heller ta en runde med nuppefjerner.

Hullmønsteret fra bolen går igjen som en stripe på ermet.




Og som hun demonstrerer, det er ikke så vanskelig å montere rillestrikkede ting sammen. Det går veldig greit å få tilnærmet usynlig. 


Skulle din niåring ha lyst på en sånn hullstrikket sak, så har jeg brukt Dropsmønsteret Blushing Beauty som er voksengenser, og strikket med 1 tråd Drops Air istedet for 2 tråder, og strikket str XL som da ble en str 140 cl istedet når jeg brukte pinne 5 istedet for pinne 9. Det gikk med 200 gram, altså en lettvekter av en genser. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.