23. mai 2018

Tilfredstillende


Noen ting er litt vanskelig å forklare til de som ikke strikker. Det er godt man har sosiale medier og mulighet til å spre gleden til de som deler strikkegleden og skjønner hva jeg er så fornøyd med. Ellers ville det blitt rare samtaler i nabolaget.

-Ding,dong!
- (nabo åpner og ser Merete på trappa) Hei?
- Hei! Jeg måtte bare dele gleden med noen! Jeg strikket babylue av restegarn som jeg ikke får kjøpt mer av.
-Javel? (nabo ser spørrende, og litt flakkende i blikket)
-Ja, sa jeg at jeg ikke får tak i mer garn? Og så var det NOK GARN!
(Nabo famler etter telefonen i baklomma, og prøver diskret huske hvilket nødnummer som gjelder i trusselsituasjoner)
-Jeg strikket opp alt garnet, og så var det nok! Den er fullført med de siste centimeterne av nøstet!
-Ja, gratulerer er kanskje på sin plass?
-Gratulerer? Dette er verdt å sprette proseccoen for! Og tømme vinkjelleren! Go tell it on the mountains!
-Javel? Jojo, vi kan jo gratulere,vi skjønner såpass at dette var stas.
-Stas, ja! Alt brukt opp! AHAHAHAHAHA!

Jo. Jeg tror naboene er mest tjent med at jeg kan fortelle det til dere istedet.

Lua er klassikeren Gros Djevellue. Garnet er Sandnes Mini duett. Ute av sortiment, og nå ute av lageret mitt. Aaaah, det er tilfredstillende. Jeg må sprette proseccoen. Og vinkjelleren.

9 kommentarer:

  1. Ooooh!!! Fantastisk!!!!

    SvarSlett
  2. HURRA!! Ser for meg naboens lettere desperate, skremte blikk ;) Hi hi! Nei, det er godt vi har blogger m.m.!

    SvarSlett
  3. Haha Go tell it in the mountains :D Fantastisk!!!

    SvarSlett
  4. *Ler høyt og spretter Proseccoen*

    SvarSlett
  5. 😄😄😄😄 Herligt at sidde her lørdag formiddag og grine højt 👏🏻 Men ja, der er bare noget, som ikke-strikkkere ikke forstår!
    Pragtfuldt at udnytte en rest til sidste centimeter 🇳🇴🇳🇴🇳🇴

    SvarSlett
  6. Hurra! Spretter proseccoen! Sånt skjer jo liksom aldri...

    SvarSlett
  7. Hadde jeg vært naboen din ville jeg blitt henrykt om du sto på trappa og fortalte historien 😂 Søt babylue, forresten.

    SvarSlett
  8. Håper du told it on the mountains også :)

    SvarSlett
  9. 😂🤣 måtte dele historien med mannen min. Lett høflig smil og noe flakkende blikk fra dem karen. Mens jeg lo så tårene spratt og gledet meg stort over at restene holdt til hele lua!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.