19. april 2018

Mørk og lys

IMG_8340

Den observante leser vil oppdage at disse Hildavottene ligner mistenkelig på de jeg la ut for bare et par uker siden.

-Jasså? Later hun som hun strikker, men egentlig har hun bare strikket en ting, og så fotoshopper hun hele greia og legger ut samme votten, men med nytt filter? -kunne konspirasjonsteoretikerne sagt. Hvis konspirasjonsteoretikere leser strikkeblogger, forresten. Mulig de kunne hatt gleden av å lese om mønstere, og sett enda flere mønstere gjemt enn vi andre gjør.

Men jeg kan berolige; det er faktisk enda et vottepar med Hildavotter. Det var så kjekt å strikke, at jeg startet på par nummer to allerede før jeg hadde fullført første paret. Det høres kanskje litt rart ut at de var morsomme å strikke, for strengt tatt strikker du to par votter for å fullføre ett par, men de ble så varme og fine og så fikk jeg jo testet ut en ny fargekombinasjon.

Funket de i mørk yttervott også? Så absolutt. Og fordelen med mørk utside, er at det er utsiden som er mot verden. It's a dirty world out there.

 Planen min om hvitt angoragarn ytterst ble mer på tankeeksperimentplan, siden det er grenser for hvor gøy det er  vaske de hvite vottene sine hver gang du i det hele tatt tenker på å ta turen ut døra. Og så varme votter er ikke til innendørsbruk.


IMG_8339

Gitt bort disse også! Godt jeg har masse ullgarn liggende, så jeg kan teste flere fargevarianter. De mørkeblå strikket jeg litt kortere enn de lyse, og jeg har droppet å strikke så lang mansjett som mønsteret foreslår, fordi de ble litt upraktisk lange. Neste gang blir det kanskje mansjett i samme farge som yttervotten. (jada, har tydeligvis dilla nå, men det finnes verre avhengigheter enn votter og fargekombinasjoner)

De mørke vottene er strikket med dobbel tråd Finull innerst på pinne 4, og en tråd Finull på pinne 5  ytterst. Det gikk med 60 gram på innervottene, og 20 gram på yttervotten, hvis du tenker at du skal ta en titt i lageret ditt og strikke sånne.

Mønsteret er igjen Hildavotter - gratismønster, og jeg brukte Finull innerst og ytterst.

1 kommentar:

  1. Kjempefine votter, og greit å strikke i vei mens man synes det er morsomt å teste ut fargekombinasjoner 😊

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.