11. september 2016

Takk Lurøy strikkefestival!



Denne helgen har jeg reist til gamle trakter, til Lurøy som ligger ikke så langt unna der vi bodde før på Helgelandskysten. 

Og kysten viste seg fra sin beste side, med varmt og fint høstvær, flotte høstfarger, og rammet inn strikketreffet på en super måte. 

Jeg har blitt tatt imot med åpne armer og fått spist store mengder god mat og kaker, og strikket og pratet med en drøss hyggelige strikkere. 


Og siden jeg startet på fredagskvelden med å holde strikkekåseri og ba allebom å huske å gi hverandre strikkekomplimenter, de varmer jo ekstra, så fikk jeg mye skryt for vepsejakka mi. Takk, takk! 

Folk lo på de plassene der jeg hadde håpet de skulle le, så jeg mener at vi er enig om at strikking er underholdende. I allefall alt som går galt, og alt man kjenner seg igjen i! 


Lørdag hadde jeg et lite kurs i rillestrikkintarsia, og hadde laget et lite oppskrifthefte til kurset, så de kunne ha litt inspirasjon med seg til senere. Kanskje vi ser flere vepsejakker til neste år? 

Jeg fikk også gleden av å høre på hønsestrikkforedrag med de inspirerende damene bak Hønsestrikk til folket-boka, https://www.adlibris.com/no/bok/honsestrikk-til-folket-9788202430221
Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jakobsen. 

Jeg skulle gjerne fått med meg skinnfelltrykking og fargeinspirasjon og konserter og franske konditorfristelser, men jeg rakk ikke all moroa. 




Fra ferjeturen til fastlandet igjen. Det er mektig. 


Takk for varm velkomst, troa på at jeg kunne underholde, masse god mat og vertskap, mye hyggelige folk å strikke sammen med, og mye strikkeskryt. 

Dra på strikkefestival, folkens! Det er veldig inspirerende. Og er du i området til neste år, ta turen til Lurøy strikkefestival for en god opplevelse. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.