27. september 2012

Ymse utestrikk

088

Ofte dukker det opp spørsmål til strikkere om hvordan de rekker å strikke noe.
Løsningen min er enkel; strikketøyet er stort sett med i veska. Og da er det enkelt å ta det opp når man skal sitte å se på hoppeloppen på trampolinen i det uendelige.

Vinn-vinn for begge parter, både jeg som får strikket, og krabaten som får blåst ut litt energi på trampoline.
Men det er på grensa til utestrikk nå, kaldt på fingrene!

090

På rundpinnen; erme til strukturstrikket jakke. Pinne fem gjør at det vokser fort.

082

Avblomstret Mjødurt, har du sett at det er små garnnøster på greinene som står igjen?

078

Avblomstrede kurvblomster passer bra inn i grafisk looken for tiden.

051

- og fuglan tar te vett og flyg mot sør.

God høst!

24 kommentarer:

  1. Koselig med strikkebilde av deg! :o) trenger du kanskje strikkehansker til kald utestrikk? ;o) annepålandet har strikket fotohansker....
    Ja, sånn får man strikketøy til å vokse - bruke hver ledige stund, hehe...
    Kjenner meg godt igjen der.
    Fine plantebilder også!

    SvarSlett
  2. Jeg blir så distrahert av å skulle følge med på flere ting samtidig, at jeg sjelden tar med strikketøy ut eller i besøk. Det blir ikke tatt i og tar opp plass i sekken, så da ligger det bedre hjemme. :-)

    Går til nøds på strikkekafe, men selv der blir det ikke strikket og snakket samtidig. Jeg må se på arbeidet og jeg liker å se på den/de jeg snakker med. Så da er det vanskelig å kombinere. Jeg klarer heller ikke å strikke og se film samtidig, eller se tv. Ei heller strikke og lese eller strikke å høre musikk. :-)

    Fine naturbilder. :-)

    SvarSlett
  3. Må strikke med baby PÅ magen for tiden, ellers blir det knapt med framgang, gitt :))

    Fiiine bilder, ja ;)

    SvarSlett
  4. Fine bildan, ja :) Har også lyst til å begynne på et håndarbeide... Skal bare... :D

    SvarSlett
  5. Herlig strikkebilde:) Her er lillemor høyt og lavt både ute og inne, så har nok med å følge med henne når vi er ute:) Har strikketøyet med på universitetet hver dag, og strikker i forelesningene, har funnet ut at jeg får med meg bedre hva foreleseren snakker om da ;)

    En fin høst til deg også:)

    SvarSlett
  6. Utestrikking, kinostrikking,busstrikking, hoppeloppelandstrikking, Mc Donaldstrikking osv. Helt klart en vinn-vinn situasjon. Barna mine spør om jeg har med strikketøy når vi skal på aktiviteter. Jeg er visst mer tålmodig da :-)
    Nydelige bilder

    SvarSlett
  7. Eg har også begynt å ha med meg strikketøy i veska, 10-15 minutts busstur til og frå jobb blir ganske mange timar med strikking i løpet av ein måneds tid!

    Og ja, frøkapslane på mjødurten er nydelige. På præriemjødurten min er dei dessutan ein vakker, dus raudfarge - perfekt som fyllmateriale i haustens hagebukettar.

    SvarSlett
  8. Så inspirerande utsyn å strikka i! Ja, strikkinga må vere med, og iblandt må det vere ein heimestrikk (vanskeleg/komplisert fase) og ein bli-med-i-veska-strikk...

    SvarSlett
  9. Multitasking er bra så utestrikk kan likes! Så lenge fingrene holdes varme :)

    SvarSlett
  10. Hej Merete.
    Fandt dig som perleblogger hos Klarbæk. Fin blog du har. Dejligt roligt udtryk.
    Ja, det handler lige netop om, at have et strikketøj/håndarbejde til enhver lejlighed; - det store projekt til hjemme i sofaen, de mindre projekter i tasken, når man f.eks. er i hallen og kigger håndbold, eller sidder på passagersædet på en biltur.
    God strikkefornøjelse.
    Stor hilsen fra Marthe fra Fyn

    SvarSlett
  11. Jeg strikker når poden ser barnetv og når han bader for kvelden. Ikke kjempebehagelig å sitte på doen i 20 min, men får jo gjort så mye da! ;-)

    SvarSlett
  12. Sjekk ut Karen Klarbæks verden i dag! ;o)
    Nina

    SvarSlett
  13. Sikke en lækker blog du har :) Rigtig fint strik!
    Kh Mette

    SvarSlett
  14. Smart - jeg strikker i bilen selv, det blir litt som blir gjort da. Men jeg klarer ikke stå og strikke, særlig ikke viss det er ting som har litt størrelse. Viss ikke kunne jeg jo strikket i køen på butikken ;)

    SvarSlett
  15. Man vet aldri når man får en anledning til å strikke, så strikketøyet må alltid være med!!!

    SvarSlett
  16. Fine høstbilder!

    Jeg har blitt fotall-mamma og strikker på sidelinjen hver onsdag. Og da har jeg oppdaget at pulsvarmere og trepinner er tingen for utendørsstrikking. Det forlenger i alle fall sesongen litt til, bare det ikke regner for mye da. :)

    SvarSlett
  17. FOTBALL-mamma skulle det være. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lurte på om Fotallmamma var noe Bergensk fenomen! :)

      Slett
  18. Jeg undres.....kan det stemme at jeg ser Vikholmen der bak?

    SvarSlett
    Svar
    1. Artig at jeg traff :-) Ser ut som en kald fornøyelse dette, jeg strikker ikke så mye ute, men på besøk, i bila, foran TV'en osv

      Slett
  19. Love that you're knitting outside and there is the pop of your Marimekko bag against that dark, beautiful landscape.

    SvarSlett
  20. Så vakkert det er der dere bor.

    SvarSlett
  21. Så fint skjerf (eller heter det hals når det er sydd sammen kanskje ...?)
    Flotte bilder - som vanlig :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.