1. januar 2009

Årskavalkade 2008

Tallet er 57! 57 fullførte strikkeprosjekter i 2008, det er omtrent en i uka. Ikke så verst for en som jobber litt over 100%?

For moro skyld har jeg lekt meg litt med tall, here goes:
41 prosjekter til barn
14 prosjekter til voksne
38 gitt bort i gave
10 ulike strikket til sønnen
5 til meg selv
0 til mannen
17 gensere ferdig, 13 til barn, 4 til voksne
2 voksengensere + 1 barnegenser rekket opp

Årets barnestrikk: Kattegenseren! Ennå ikke tatt i bruk fordi den er str 3-4 år. Deilig, lett og vakker! Denne har høyest rating av prosjektene mine på Ravelry.

Årets mest brukte barnestrikk: Marius invader - en storfavoritt til barnehagebruk. Stolt over egen versjon, selv om det er Arne og Carlos som hadde ideen.

Årets barselgaver: baby i rib og bleiebukser

Årets feilskjær som ikke var bommert allikevel: Barselgave gone bad, ettårsgenseren som ble voksengenser og yndlingsgenser.

Årets voksenstrikk: den grønne genseren og de blå vottene. Tynne, myke plagg i daglig bruk.

Årets fiasko: Lara, den røde genseren som fremdeles ligger og venter på å bli rekket opp, eller at jeg skal gå opp til det dobbelte av min omkrets.

Favorittdesignere i 2008:
Tora fra Knittingalot for barneklær, hun har laget mønster til lillesøsterkjolen, Angle, Hearts som jeg har strikket.
Muffin har laget vottemønsterne som jeg har strikket tre par av.
Design.club.dk har mønsteret på baby i rib.
Nøstebarnboka har kjekke grunnoppskrifter som jeg har laget egne vrier på.

Årets fiber:
Jeg er svak for de danske spinneriene. Duo (med eller uten silke) fra design.club.dk , Isager Tvinni og og Shetlandsuld er knalldeilige. Årsvinnerne er laget i dette garnet. Babysilk fra Du store Alpakka har jeg brukt på veldig mange prosjekter i år, mye fordi Husfliden hadde halv pris på dette knallgarnet i sommer.

Årets fiberskuffelse: Lucca nuppet noe sinnsykt på min egenkomponerte genser. Veldig synd.
Nupper ikke på halsen til sønnen, så det blir nok brukt til småprojekter videre.

Årets strikkebok:
Nøstebarnboka for grunnoppskrifter og Zimmermann og Walker for å ha gitt meg troen tilbake på at jeg fint kan lage ting uten mønster.

En liten bildemontasje over barnestrikkåret 2008:

barnestrikk 2008


Likedan med voksenåret 2008

voksenstrikk 2008

Og vi endte med 4 monstre!

Monstre 2008



21 kommentarer:

  1. Så mye fint du har laget! Også har du en veldig fin blogg!

    Godt nytt år! :o)

    SvarSlett
  2. Godt nyttår! Jeg sitter her litt stum av beundring når jeg ser hvor mye du har laget i året som var! Jeg er overbevist om at du har et par timer ekstra i døgnet i forhold til meg! Og så håper jeg at produksjonen og kreativiteten din forsetter i kjent stil i 2009 :-)

    SvarSlett
  3. Det var ei artig oppsummering av året som har gått! Ha eit godt nytt år! :)

    SvarSlett
  4. Så nøye oppsummering du hadde da, jeg har ikke tenkt over dette med skuffelser og "årets garn" og slikt. Vet ikke om jeg orker heller, hehe. Det blir spennende å følge deg i 2009!

    SvarSlett
  5. Det var en fin årsrapport!Håper du fortsetter i samme stil i 2009 - det er så gøy å følge med på bloggen din.

    SvarSlett
  6. Oi. Du har strikket myyye...

    Ser det går i de samme fargene som her i gården, lurte på om jeg skulle bli flinkere til å variere i 2009, men hvorfor ikke strikke i yndlingsfargene??

    Godt nytt år til deg!

    SvarSlett
  7. Det har vært hyggelig å bli kjent med deg og dine innspill både på min blogg og til dine egne prosjekter. Takk skal du ha for alt positivt i året som gikk, jeg gleder meg også til å følge deg videre. Og å se kattegenseren i bruk, det er det vi venter på, er det ikke ;D

    SvarSlett
  8. Du lager utrolig mye fint - herlig å få en samtlet oversikt. Jeg syns fortsatt barselgenseren din tar kaka, ja!

    SvarSlett
  9. Her var det laget mye flott, du har virkelig vært kreativ.
    Ønsker deg Godt Nytt År.

    SvarSlett
  10. Masse fint!

    Godt nytt år :)

    SvarSlett
  11. 17 gensrar er ganske imponerande. Mi sjølvmelding vart litt stusselegare sidan eg ikkje har blogg alt.

    Godt 2009!

    SvarSlett
  12. Nøøøj, hvor har du lavet meget fint. Her i Danmark er et fuldtidsjob på 37 timer/ugen - hvad er det i Norge ? 10 timer?!!! Glæder mig til at følge 2009- produktionerne.

    SvarSlett
  13. Intet mindre enn fantastisk, Merete! Ikke bare har du laget mye, men alt er jo så flott også.

    Godt nytt år!

    SvarSlett
  14. Mildt sagt imponert. For en produksjon - og så mange vakre og stilige og kule plagg!

    Godt nytt år!

    SvarSlett
  15. You crazy woman!

    Jeg har nok en gang innsett at hvis jeg skal tro at jeg kan strikke må jeg sammenligne meg med noen andre enn deg. ;)

    Men altså: MASSE fint du har laget. Jeg er veldig imponert og bittelitt misunnelig. :)

    SvarSlett
  16. Godt nytt strikkeår!
    Må det ha mange nydelige garnnøster.

    SvarSlett
  17. Så fin oppsummering!
    Det første jeg tenkte nå, var jo at den stakkars mannen din burde ha førsteprioritet i det nye året. (Min har vel fått en eneste ting i løpet av alle årene jeg har strikekt... en finlandshette. haha)
    Og han prioriteres ikke ennå... Han kan vente til barna blir voksne. Men, da kommer det vel noen barnebarn kanskje? Hehe.

    SvarSlett
  18. Kjenner at jeg er veldig, veldig imponert.

    SvarSlett
  19. Oj.. no vart eg nesten mållaus!! Så utruleg masse lekkert :D Godt nyttår!! (om eg ikkje alt har sagt det.. har mista litt oversikten *fnis*)

    SvarSlett
  20. for en produksjon! Monstergensrene var så tøffe! et flott kontrast til alle kosebamser og rosa blomster osv.

    SvarSlett
  21. Så masse morsomme og fine ting du har laga...

    kjekt å sjå innom

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.