10. januar 2008

Vest er best?

Egentlig synes jeg vest til gutter er litt sossete. Er v-halsen og golfmønsterne som jeg ikke helt blir klok på.

Men etter å ha trålet klesbutikkene i jakten på pentøy til gutt, halvannet år og penjakke er upraktisk, så dukket vest opp som alternativ. En brun sak, ganske så stilig, selv om jeg i mitt stille sinn gjerne skulle hatt en mer nøytral ensfarget en. Så da spinner tankene videre i bakhodet på å strikke en selv. Har hatt flere ideer, men endte på en blanding av Nøstebarn og Hjertegarns versjoner, og igjen strikket i Babysilk (mmmmmmmm! )

Dette ender ikke som pentøy, men som barnehagetøy til de dagene det er for varmt med ullgenser, men deilig med noe mer enn tynn genser. Evt kommer det en større versjon snart, jeg må snart innse at gutten ikke lenger er str ett år.

Ellers fikk jeg sullet meg til å rydde opp i prosjektene som har ligget og ventet på meg;
tåfelling på alpakkasokker til tantebarnet (maks tre uker igjen til nytt familiemedlem!) regulere midjen på ullbukse og korte ned smetteskjerfet som skulle matche djevellua. Mulg at jeg har misforstått Nøstebarnoppskriften, men det skjerfet passet meg, og jeg er tretti, ikke ett år.

Så nå har jeg bare en ting på pinnene! Tynn bestefarsgenser til sønnen, str to år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.