20. januar 2008

knitting sheep

Sjå sauen Shaun, sjå sauen Shaun...

Jeg er igang med ny genser til meg selv, denne gangen Tubey fra Knitty, gratismønster på nett. Derfor blir det ikke så innmari mange blogginnlegg, voksengensere tar tid! Denne strikkes i hvit alpakka (hvitt? til meg? uvant) og strikkes først ryggen bak, så ermene på hver side, og så bolen fra halsen og ned. Uvant konstruksjon.

Hadde strikket første ermet før det gikk opp for meg at jeg ikke har blubbeermer, og måtte rekke opp igjen. Heller nå enn senere, alpakkagarn er såpass dyrt at jeg skal jommen kunne bruke resultatet. Akkurat nå føles det bare som å strikke skjerf, selv om motivasjonen er høyere enn skjerfstrikkingen normalt.

Ellers bruker jeg endel tid inne på Ravelry, et slags facebook for strikking. Bruker det mye som oppslagsverk og inspirasjon, og så er det diskusjonsgrupper. Jeg har kastet meg med i gruppa for "Knit for boys" der man tipser hverandre om fine strikketing til gutter (jentebarn finnes det mønstre til i haugevis, men gutta skal visst bare ha mørkeblå, kjedelige ting) og Dr. Who-fans (flere som strikker og ser tv samtidig?). Anbefales! Skulle du ville finne meg der inne, så er nicket mitt Murf.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.