22. mars 2008

Kælende katte

Kattegenser i mosaikk


Kjempe, kjempe, kjempe stolt!

Kattegenseren er ferdig, og er lett, myk og vakker. Størrelse tre år veier ikke mer enn 180 g, ganske så lett, ja. Nevnte jeg vakker? Og at jeg er stolt over å ha fullført? Og stolt over at jeg klarte monteringa med symaskin i hals og ermer?

Synd at genseren nå skal ligge på vent i et år, men jeg tok ikke sjansen på å strikke noe som eieren vokste forbi før jeg var ferdig. Derfor poserer sauen Bæææ i kjent Bærumgenserstil.

Statistikken: 180 g Isager Tvinni, petrolblå og sort. Mønsteret kjøpte jeg på http://www.uldstedet.dk/ i København, (fant det idag hos den blaa dør i Kristiansand, typisk) og det heter Kælende katte av Annette Danielsen, samme designer som har laget boka Hønsefødder og gulerødder som jeg har blogget begeistret om tidligere. Mønsteret kan også kjøpes hos Pinnsvindesign.  Strikket i størrelse tre år. Mønsteret går i fra 1-3-5 år.

Nevnte jeg stolt?

16 kommentarer:

  1. Den er så lekker!! Du har vært kjempeflink, jeg er imponert! Og det er et utrolig fint mønster..

    Jeg liker fargene du har valgt og, den er blitt kjempetøff!

    SvarSlett
  2. Du har all grunn til å være stolt, den ble jo så fin! Original, vakker og annerledes enn H&Ms gensere. Veldig godt jobba :)

    SvarSlett
  3. Oioioi!
    Den har du all verdens grunn til å være stolt over å ha fullført!
    Knallfin genser! Er redd jeg ikke hadde hatt tilsvarende tålmodighet, så LilleCruz får heller få kattskinnet rundt skuldrene :D

    god påske!

    SvarSlett
  4. Du er ferdig!!!! Gratulerer så mye, den er vanvittig fin!

    SvarSlett
  5. Nydelig genser!
    Vet du om man må kjøpe garn med mønstret i Kristiansand?

    SvarSlett
  6. Takk, takk for skryt!

    Lurifax: ja, man må kjøpe garn sammen med mønsteret. Men jeg anbefaler Tvinni veldig. Mye mykere ferdigstrikket enn på hespet.

    SvarSlett
  7. Ja, denne kan du være stolt av! Nydelige farger, nydelig og morsomt mønster- flott utført- heldig han som får bruke den etterhvert:-)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med ferdig genser!!! Den ble aldeles nydelig!!!!!
    Du strikker mønster veldig pent og jevnt :)

    Fortsatt god påske til deg!!

    SvarSlett
  9. Åååååååå....den er så fin at jeg blir helt *hyper* men tror du den finnes i voksen str....*mumle*

    Hehe, har ikke regnet med barnslige men svært utholdende dame....øh....utholdende sa jeg det???? *lol*

    Uansett så synes jeg altså den er superfin og har som du sikkert forstår svæææært lyst på en slik selv:-D

    SvarSlett
  10. Wow! Jeg innrømmer at jeg aldri hadde giddet å strikke noe så stort (ja, stort!) med så intrikat mønster! Hilsen imponert frk. ensfarget-evt-striper-og-raglan :-)

    SvarSlett
  11. Fantastisk flott genser du har strikket..

    SvarSlett
  12. Vannvittig fin!!! Den kan du være stolt over, ja! Så gøy å komme over oppskrift på noe så vakkert!

    SvarSlett
  13. Wow, falt fulstendig for det mønsteret jeg, kattemenneske som jeg er. Og genseren ble flott den og :D
    Heldig er den mottakeren!

    SvarSlett
  14. Gratulerer!! Den vart heilt nydelig! :D

    SvarSlett
  15. Stolt sa du? ;o) Superfin genser! Det mønsteret ser skikkelig innviklet ut, ikke no' tv-strikk det der... Flink du!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.