28. juli 2009

I øst og vest

Topp fra Sandnes 0905
En stk lilla vest til meg selv er i boks. Jeg så en glamorøs rosa vintervest i Innfalls blogg og kunne tenke meg noe i samme stilen selv. Silketweed fra Malsen og Mor hadde jeg lenge hatt lyst til å prøve, og jeg kjøpte inn 5 nøster til vesten i str M. Mønsteret får du tak i Sandneshefte 0905, eller i Hjemmet 20/09.

erme
Jeg droppet mønsterbord nede på bolen, og ville heller ha kun mønster på bærestykket. Lekkert hullstrikkmønster i en pen lillatweed.
vesten på
Men strikkefastheten har gått skeis igjen, joda, ribbestrikk er elastiske greier, men jeg er en medium  til vanlig, og dette ble helt klart en vest i large. Plass til en åttemånedersmage er kjekt, men siden den ikke forblir sånn, så har jeg altså strikket en for stor vest. Æsj.
Noen som trenger en lilla silketweedvest i L? Skamtilbud på 250 kr, så dekker jeg inn garn og portokostnadene og en tier for jobben.

23 kommentarer:

  1. æ syns du var veldig fin i den vesten - så flott mage :)

    SvarSlett
  2. Det var da fristende, du. Hm.
    Hvis du kan si meg hvor lang den er, slår jeg gjerne til.

    Noen fordeler skal man da ha ved å være litt tjukk. ;)

    SvarSlett
  3. Kjempefin vest, kjempefin mage og igjen så er jeg imponert over tempoet på strikkepinnene! :-) Er du forresten klar for den nye verdensborgerens ankomst? Gleder meg til å se hvem det er som bor i magen din!

    Blir du ikke kvitt vesten så er det bare å si ifra, da slår jeg til!

    SvarSlett
  4. Både vesten og magen var kjempefin :)

    SvarSlett
  5. Sprek mage! Jeg har også strikket den vesten, og er kjempefornøyd med den. Hvis jeg var deg, ville jeg bare ha rekket den opp og strikket den en str mindre - den var jo veldig rask å strikke, men nå har du kanskje alt solgt den.
    Jeg slet også med strikkefastheten her - måtte strikke ganske stramt for at det skulle passe. Litt av mykheten i strikketøyet forsvinner når man strikker så stramt, syns jeg. Men men... Vesten din ble i hvert fall FIN, selv om den ble litt stor! Flott farge!

    SvarSlett
  6. Vesten ble kjempefin, og jeg skjønner godt at det er kjipt at den ble for stor! Kanskje du rett og slett skal rekke opp?????? Da er du i så fall kjempesporty, jeg hadde aldri gjort det, for å si det sånn....

    SvarSlett
  7. Nydelig vest! :) Var mønsteret vanskelig? (typ, for en rett/vrang/glatt/rille-strikker som meg)

    SvarSlett
  8. Kjempelett mønster! Du må kunne strikke rett, vrang, to sammen og et kast, og det er lite å følge med på. Og best av alt, null mmontering.

    SvarSlett
  9. Lekker vest, nydelig garn og farge - og flott mage! :-)

    SvarSlett
  10. Herlig vest! Så synd den ikke passa da...=/
    Men deilig mage!!!!=D

    SvarSlett
  11. Jeg slår til!
    Dette er hva jeg kaller kupp!

    Har du adressen min fortsatt?
    Kan du sende meg kontonummer og sånt noe?

    luftslottet[snabel-a]gmail[dått]com

    SvarSlett
  12. Ja, og fin mage. Det glemte jeg helt å si.

    Det blir spennende å se hvem det er som bor der inne. :)

    SvarSlett
  13. Hei,
    jeg syns at klær som du strikker det er kunst!
    Fin magen har du :-)
    PS: i fjor i september kommet babyen til meg :-)
    hilsen fra Aleksandra

    SvarSlett
  14. Det var virkelig en nydelig vest, og fargen var herlig. Har også lyst til å prøve dette garnet og er spent på om du syntes det var godt å strikke med? Synd vesten ikke passer deg, tror nesten du må strikke deg en ny! Gratulerer til Guro med lekker, ny vest da :)

    Babymagen MÅ jeg bare kommentere, for den ser sååå fin ut. Blir spennende å se hvem som bor der.

    SvarSlett
  15. Æsj, for seint ute til å kjøpe, ser jeg...

    SvarSlett
  16. Åh, fandt lige din bolg da jeg ledet efter møstre til veste... og ohhhh, hvor er dne lækker og flot - både din vest og din mave! Så skønt... nu må jeg se at få læst mere af dine indlæg - det tyder godt hidtil... tillykke med salget - så skal der vel strikkes ny der er klar til efter-maven, ikke?! ;0)

    SvarSlett
  17. Flott vest i herlig farge og med flott mage inni! :)

    SvarSlett
  18. Den var kjempefin! Og så den fine magen, da! :-D

    SvarSlett
  19. Den var knallfin! Synd med størrelsen - selv om den passet perfekt nå da :)

    SvarSlett
  20. Så herlig med mage i vesten! Den ble veldig fin, det var synd at strikkefastheten ikke ville spille helt på lag. Min erfaring etterhvert er at garnet blir finest hvis det strikkes noe løsere enn det produsenten angir. Jeg skal legge ut litt info om det på Malsen og Mor-siden etterhvert. Kjekt at vesten ikke blir liggende i en skuff, forresten ;-)

    SvarSlett
  21. Så fin den ble! Synd den ble for stor. Har visst bestilt samme garn, i samme farge ser det ut som :))

    SvarSlett
  22. Takk for interessant informasjon

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.