11. mai 2009

Det annet kjønn

Rødstrømpe

Forberedelsene går sin gang til slutten av september. Det ryktes via UL-apparatet at denne gang er avkommet feminint, så da kjøper mor inn feministlitteratur og strikker røde strømper.
Vi stiller altså forberedt mot rosainvasjonen.

En kjole er også på pinnene, men den venter på noen knapper kjøpt på DaWanda som av en pussig grunn er sendt som verdipost, så jeg må på hovedpostkontoret for å legitimere meg som eier av de tretten knappene til tjue kroner.

Sokkene er Knitgirls babysokker-som-holder-seg-på-foten, så selv om kommende eier viser seg å være danser med høye spark, så forblir ullsokkene på. 15 gram Askeladen til nyfødtsize, altså ingen tungvektere. Og glem det med masse trådfesting jeg har nevnt tidligere, det er jeg som har misforstått.


13 kommentarer:

  1. Kjempesøte!

    Jeg har to døtre- nå er de snart 12 og 14- og vi har sluppet unna rosainvasjonen! Det har søstrene mine også, helt til den yngste ble født for snart 7 år siden-ROSA!!!! Hun har tatt igjen for alt det de andre 5 jentene i søskenbarnflokken ikke har brukt av rosa;-D

    SvarSlett
  2. Det var den jeg venta på! :-) Nå er det din tur til å sende over adressen din (tinab@operamail.com), eeendelig kan jeg få lov til å handle litt råååsa! ;-)
    Hurra for jenta som skal komme, og håper at formen til mammaen er bedre.
    Mange hilsener fra meg og Odin som er på syttendemai-ferie hjemme hos bestemor og bestefar.

    SvarSlett
  3. Haha, skal bli spennende å se om dere kommer unna rosa - folk eeelsker visst å gi rosa gaver til jentebabyer, så selv om du holder deg unna selv...

    Her i huset er det også gutt først og jente som nr to - en perfekt kombinasjon vil jeg si. Det var selvfølgelig stas å få en sønn, alle mammaer ønsker seg jo en sønn, og etterpå var det like stas å få en datter - jeg ble så henrykt over det at jeg sporenstreks måtte ut og kjøpe matroskjole rett etter fødselen. I en lettere ammetåkerus føltes det nemlig som et absolutt nødvendig plagg for en nyfødt jente...
    Det blir gøy vettu - og kjekt å ha rødstrømpene klar allerede!

    SvarSlett
  4. Fiiine sko!
    Uanset hvor ligeglad man er med kønnet (bare barnet er sundt og rask), så er det altså sjovt at skulle forholde sig til det andet køn også! Meeen bare vent...hun skal nok få sin heeeelt egen mening om tøjvalg og farve - rosa eller ej. (Taler af erfaring....:))

    SvarSlett
  5. Rødt er flott:-)
    Det går faktisk an å styre unna rosa. Helt sant.

    SvarSlett
  6. Wow, jente! Spennende!! Jeg måtte bremse min rosa-strikking, alt ble rosa. Og plutselig en dag passet hun lilla i stedet. Det kaller jeg et problem. (Som jeg fant på selv så jeg kunne kjøpe lilla garn). Hehehehe!! Ha en fin dag, og lykke til med magen! : )

    SvarSlett
  7. gratulere det var da gøy.Jenter trenger ikke bare rosa farge, det er jo mye lekkert til dem i andrefarger også,det er ikke fargen det kommer ann på om en ting er søt men ungen,alt kler den smukke.stikk innom strikkekafe på lillenslåve på onsdag 13.mai kl.18.00.snakkes.

    SvarSlett
  8. Jente ja, det er jo perfekt - da kan du velge blant absolut alle strikkemodeller der ute! (og velge farge selv...)

    SvarSlett
  9. Godt å se at du tar forberedelsene alvorlig - både intellektuelt og stikkebeholdningsmessig. Så koselig det må være å strikke til en kommende verdensborger, du! Håper du har en fin graviditet og ar kvalmen har gitt seg for godt!

    SvarSlett
  10. He-he!
    Feministen i meg falt for grepet med å ta rødstrømpebegrepet bokstavelig (noterer at det må kopieres ved leilighet:-)).
    Ellers henger jeg meg på lykkeønskningene med kommende ny dame i familien:-)

    Fermata

    SvarSlett
  11. Så flotte røde strømper - skal man klare å forebygge rosainvasjonen gjelder det nok å være like godt forberedt som du er nå :-)

    SvarSlett
  12. Åh hurra!!!

    Gratulerer så mye med en liten pie! Nå opprettholdes balansen i familien og uansett vil det nok bli en av de mest bestrikkede småjentene i bloglandia. (når jeg tenker etter så er det jo supert med en liten pike på det badet du viste et glimt av i et tidligere innlegg) Gleder meg på deres vegne!

    SvarSlett
  13. Grattis grattis! Så skøy med noe "annet"=P
    Og tenk på alt det fine jentetøyet der ute! *fabulere*
    Digger forresten knappene i innlegget over her! Me looooooooove! Passet glimrende til kjolen spør du meg!=D

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.