17. desember 2017

Kjære grønne genser



Kjære genser som jeg strikker på. 

Jeg tror at det skal bli oss to til slutt. Det har bare kommet litt skjær i sjøen. 
Altså, ingen sjø uten skjær, men det har ikke vært en helt enkel seilas. 
Vi kan være enige i at dette her kunne gått litt kjappere, tross alt er du en genser på pinne 5, noe som skulle bety at jeg skulle si; ja, forresten, jeg har begynt å strikke en genser, og så skulle jeg blunke, og så skulle du vært ferdig i samme sekund. 

Men så hadde jeg glemt at jeg hadde brukt litt av garnet til en barnejakke, ok, det var litt korttenkt, siden jeg da ikke hadde nok garn, og Pickles var midlertidig utsolgt for fargen. Ensfarga gensere er finest når de fortsetter å være ensfarga, jeg kan jo ikke gå med henda på ryggen hele tiden og knytte skjerf rundt magen for å skjule at jeg gikk tom for fargen. Det vil ta litt mye krefter å dekke over. 

Og nå er du blitt så stor at jeg ikke har lyst til å ta deg med på bussen. Bussjåføren kan jo tro jeg skjuler en blindpassasjer i veska mi, så stor og uhåndterlig er du blitt. En pusete og grønn blindpassasjer, så det er et tynt argument for å ikke ta deg med, det er vel mer at du tar opp hele baksetet på bussen. 

Men nå. Nå er det snart blanke fridager om en ukes tid, kanskje jeg får holde litt i pinnene, og klappe litt på deg? For du er jommen en myk drøm i Pickles Pure wool og Rauma Plum. Ull møter mohair. Og kanskje blir det ermer i romjula? Det er lov å håpe.









2 kommentarer:

  1. Hehe! Morsomt skrevet, og får håpe det blir grønn genser i løpet av jula!

    SvarSlett
  2. Fantastisk imponert over oversikten din, jeg skal prøve meg på en liten oversikt selv etter 9 år…..wish me luck….hehe. Blir en enkel versjon på gammeldags telling gitt…..

    Gleder meg til de 10 neste årene. Jeg har 10 års jubileum i 2018 ;)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.