26. september 2017

Høydetrening


Jeg vet ikke om strikketøyet blir bedre av å ha vært i friluft, men kanskje det får en bonus av å ha vært på høyfjellet? Sånn som linjeakevitt som tar seg en snartur til Ekvator? Kanskje de får seg litt turglede strikket inn? Eller litt kvist og kvast fra naturen? Eller litt appelsinskall og kvikklunsjflekker? 

Syklubben tok seg en hyttetur til Gaustablikk, og vi fikk kost oss med masse vandring i fjellet (minus Gaustatoppen, fordi den gjemte seg i tåke, og grå tåkebilder kan en likegodt ta på flatmark), strikking på hytta, masse god mat, fine samtaler og enda mer strikking. En skikkelig vitamininnsprøytning å ha en sånn helg! Takk Jorunn, Elin og Heidi! For et flott turfølge! 


20170923_125939 


Jeg tilstår at det er bare for imaget at jeg dro med meg strikketøyet på 
selve fjellturene. Men tross alt har jeg et image som strikkeblogger å tenke på. Det må man jo ta på dypeste alvor.



Mønsterstrikk med to farger er ikke det smarteste du tar med deg på hyttetur når du må sitte og telle litt masker her og der, men stjerner er deilig logisk å strikke.Du ser ganske raskt om stjerna di har åtte tagger eller om den prøver å snike en tagg eller to ekstra. Og det fine med selbuvotter er at de oftest har et håndflatemønster som er såpass enkelt at det går av seg selv. Så da må en bare passe på håndbaken og våkne litt akkurat idet en sneier tommelen. Hvem har ikke strikket to-tre venstrevotter? 




Fine ble de! 77 gram totalt med Rauma Finull på pinne 3, i herrestørrelse. Mønsteret er fra temahefte 42 Sokker og votter fra Sandnesgarn, kan anbefales. Mye fine grunnmønstre i mange størrelser og garntykkelser, og et nyttig hefte til samlingen. 



8 kommentarer:

  1. Fine votter, og ja, jeg tror strikketøyet får litt turmagi i seg når det får bli med ut i friskluft. ;-) Ser og høres ut som en nydelig helg.

    SvarSlett
  2. Fine votter, og ja, jeg tror strikketøyet får litt turmagi i seg når det får bli med ut i friskluft. ;-) Ser og høres ut som en nydelig helg.

    SvarSlett
  3. disse har jeg strikket 53 par av!!!! julegave 3 år på rad,folk ble helt koko av de...mønstret kan jeg:)

    SvarSlett
  4. Stricketøy på fjellet såååå deilig :-))) Jeg tar med på turen,
    men jeg har ikke presentere - og jeg er enig med deg - vi har
    strikkeblogg ... det høre strikke til ... unnskyldning, jeg har ikke.
    Super dine klassiker... jeg liker. Jeg har i gang Kautokeino... komme
    snart i blogg min. God kveld. Takk for vakre bilder.

    SvarSlett
  5. Strikkeblogger-imaget skal man ikke kimse av ;) Flotte votter som ser skikkelig gode og myke ut!

    SvarSlett
  6. Så utrolig fine de ble, Merete! Og selv takk for turen! Vi er jammen heldige i syklubben, som har en sånn flott inspirasjonskilde i deg!! Klem fra Jorunn:)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.