13. august 2017

Cliff ble med på ferie

IMG_20170809_194629_095

Det passer bra å bruke siste feriedag til å dokumentere feriestrikketøyet. Strikketøyet har en naturlig del i kofferten når jeg tar med ungene og besøker familien sørpå, da leker ungene med fettere og kusiner, og jeg drikker kaffe, driver dank og strikker.


IMG_20170812_193358_611

Det ble tid til et lite ullSPA for den lille genseren jeg strikket. Mulig hadde genseren sett for seg behagelig bad, massasje og kanskje litt hvalsang i bakgrunnen, men jeg kjørte strekk og tøy for å få flerfargestrikken til å oppføre seg, og bli ørlite grann bredere. Tror genseren kommer til å gi dårlig reviews på Tripadvisor på massasjen, men jeg er fornøyd. Alt ordner seg i vask. Tror det skal bli ny leveregel.

IMG_7510

Så etter strekk, tøy, et behagelig bad og luftig tørk, så er lille genser klar til å bli gitt bort. Det er noe med brunt og blått sammen, jeg velger dem automatisk når jeg leter i garnlageret etter fine kombinasjoner.

IMG_7517

Hvilket mønster er det? Det er en rekonstruksjon av Pebble Cliff, en voksengenser jeg synes er fin, men som jeg ikke har somlet meg til å strikke ennå. Flaks for meg ligger lueversjonen av genseren ute som gratismønster, og da er det bare å ta med seg mønsterbordene til et standard raglanmønster. Jeg bruker ofte enkel nøstebarngenser som basisoppskrift på en enkel raglangenser. Gratismønster er det og, hyggelig gjort av Nøstebarn.

En pen detalj for min del var å strikke raglanmasken med en felling som lar midtmasken hvile på de to maskene som felles.Kan anbefales, synes den ble skikkelig fin.

Garnet er forskjellige merker av garn som ligner på hverandre; nøstebarns totrådsull sammen med Karmin supersoft, og noe Supersoft jeg kjøpte i Danmark. En halvtårsgenser veier 65 gram, så jeg kan strikke omtrent 120 stykker til av garnlageret mitt, gulp.


6 kommentarer:

  1. Så lekker genser. Du er så god på fargekombinasjoner. Også tar du utrolig flotte bilder av strikkeriene.

    SvarSlett
  2. Nydelig genser og festlig reiseanmeldelse! Gratisoppskrifter og egne vrier er en fin ting.

    SvarSlett
  3. Veldig, veldig fin! Flotte farger sammen, og kult mønster.

    SvarSlett
  4. Kjempefin genser. Bra mønsterkombo, og bra fargekombo!

    SvarSlett
  5. Kjempefin genser og nydelige farger ;) Gleder meg til å se de 120 neste.....hehe ;)

    SvarSlett
  6. Så lekker genser. Du er så god på fargekombinasjoner. Også tar du utrolig flotte bilder av strikkeriene.
    โกลเด้นสล็อต
    สูตรบาคาร่า
    gclub

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.