11. juni 2017

Elektrisk blått




Dette er ikke et diskret garn. Det er så BLÅTT at det roper.

ØI! SKIKKELIG FIN BLÅFARGE! - brøler det til verden. HVIS EN KUNNE LAGE GARN AV EN SOMMERHIMMEL, SÅ HADDE GARNET SETT SÅNN UT! OIOIOI!

Lite diskret, altså. Men du verden så lekkert. Garnet er et luksusgarn jeg har hatt liggende siden jeg fikk det i Ysoldas sjalgarnklubb (heldige meg fikk julegave med 6 forsendelser med garn og mønster på sjal), men jeg hadde ikke lyst på blått sjal, så det ble liggende og vente på at jeg ville strikke noe annet med fingarnet. Nå blir det en liten jakke istedet.



Og så er det imponerende mykt. Garnet er halvparten Falklandsull og halvparten silke. Jeg gjetter på at falklandssauene ikke gjør annet enn å sitte og gre hverandre med myke børster, og og ta hårkur på daglig basis, for den ulla her er så myk at jeg stadig dytter strikketøyet mitt på andre, og brøler
"-KJENN SÅ MYKT! OG FOR EN BLÅFARGE! "

Strikkeren er like lite diskret som blåfargen, altså. Men koser seg.

6 kommentarer:

  1. Det høres og ser så lekkert ut altså! Kos deg masse.

    SvarSlett
  2. Visst roper det!

    Ønsker en fortsatt fin dag :)

    SvarSlett
  3. Smuk farve - får lyst til at strikke i den farve også!

    SvarSlett
  4. Lekkert garn, herlig farge! Den blå lupin minner meg om mine år i Texas med Bluebonnets! Ha en herlig søndag med Happy Knitting!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.