15. mai 2017

Den har lommer, jo!

IMG_7032

Noen mønstre faller jeg pladask for. Her er et sånt.

Heldress til baby, for kom igjen, hvem ville ikke likt å tasse rundt i en strikka heldress? Av strikkeplagg til baby, var det heldress som vi brukte absolutt mest, praktisk i vogna, praktisk når de stabber rundt, og praktisk når jeg hadde småtten på ryggen i ymse bæredingser.

Et enkelt og rent plagg i uttrykket, men så kommer kirsebæret på toppen, prikken over ien, le grand finale: LOMMER! Når du er seks måneder gammel er lommer pynt, eller noe du stikker hånda nedi, og ikke er helt sikker på hvordan du kommer deg utav igjen, men lommer på buksene kommer du til å synes er gøy. Tro oss. Tro oss som har fylt lommene i barndommen med hvite steiner, et blankt godteripapir, fire kongler, tre krokete pinner, litt sand, et Boeing 737 og halve østmarka.


IMG_7043

Dressen er strikket i garnet som oppskriften er skrevet for, Pickles Pure wool. Et av mine favorittgarn hos Pickles, det er ren ull, og ha fine meleringer i garnet sitt. Etter vask mykner det noe. Og det holder godt, jeg strikket hverdagsjakka mi i det for noen år siden, og jakka er like fin, etter heftig bruk.


IMG_7031

Lomme!

Det er tiden for barselgaver, denne våren. Det er fint å kunne gi bort litt omtanke og forventninger i form av ull og tråd. Og så er det noe søtt med miniversjoner av mennesker. Og miniversjoner av lommer.

Oppskrift: Hallo heldress! - Pickles. Garn: Pickles Pure wool.



4 kommentarer:

  1. Jeg er vild med den lomme der.

    SvarSlett
  2. Tenk at en lomme kan gjøre så mye for et plagg. Tommelen opp for kul heldress. Jeg har nettopp oppdaget Pickles Pure Wool. Blir nesten flau over den innrømmelsen, for det var jammen meg på tide. Skikkelig digg garn.

    SvarSlett
  3. Dress var basisplagg hos mine gutter da de var små. Super gave å få, og supert å bruke.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.