16. januar 2017

Søttitallet ringte

IMG_6875


Luejakten fortsetter.

Farger i samme skala ble plukket frem fra lageret, og jeg koste meg med å lete igjennom skuffen med tynn ull for å finne ton i ton-farger. Denne gangen ble det jordfarger, med en dæsj silkeull i bånn. Silkeulla skal være på vrangborden nærmest panna, og det er ikke så dumt med den minst kløete garnsorten der. Ikke så stilig å nappe seg i panna hele tiden.




Untitled


Og voila! Fragmentation hat strikket i tynn ull, og siden en del av rundene er strikket med tre farger, så er det litt lett for at det drar seg litt sammen. Jeg løste floken med å gi lua spaopphold med etterfølgende tortur; dyppet lua i varmt vann, vasket den litt, og spente den ut over en ballong, så den ble presset til å få den vidden jeg synes lua skulle ha.






Untitled




Fragmentation hat er veldig fin med trekantene som blander seg i hverandre. Men jeg tror jeg skulle valgt andre farger enn brunfarger, for da jeg kikket i speilet med lua på hodet, var det faren min som kikket tilbake. Pappa fra søttitallet med brun og oransje tapet i bakgrunnen og skjegg. Og skilue på hodet.

Untitled


Vi sto en stund og så på hverandre fra hver sin side av speilet, og så blunket han og ba meg hilse gjengen.


Det er hyggelig å ligne på pappa, og det er jo fint å hilse på ham i speilet, men det var ikke akkurat det jeg var ute etter med ny lue.


Untitled


Så da jeg traff yngstebrodern og spurte om han ville ha ny lue ala pappa fra søttitallet, så slo han til.


Grattis med ny lue, broder. Hils pappa.

8 kommentarer:

  1. Så herlig. Digger lua da og fargene var kjempefine ilag. Koselig med hilsen fra 70'tallspappa *fnis*

    SvarSlett
  2. Kjempestilig du er ! Må sjekke opp det mønsteret, er hekta på luer for tiden, men det går helst i striper... ha en flott uke!

    SvarSlett
  3. 70-tallsluen passet veldig fint til lillebroren din, så der traff du i alle fall spikeren på hodet, hihi.

    Men da trenger du vel fortsatt lue selv? Vi får følge med videre da. ;)

    SvarSlett
  4. Det ble litt 70-talls, ja. Men fin allikevel :)

    SvarSlett
  5. Veldig hyggelig når noen vil ha det man lager :) Luer er et realt arbeide. Bare en stykk, så er man ferdig ;) Men så hender det at jeg synes man må ha et par matchende votter, skjerf eller sokker. Rart med det... FIN lue!

    SvarSlett
  6. Ja fantastisk lua i RETRO - vi elsker 70-talls. Lykkelig lillebror :-)))
    Gleder meg å se ... lua din :-))) Klem fra meg.

    SvarSlett
  7. Luen ble jo fantastisk. Og perfekt på lillebrors hode:)

    SvarSlett
  8. Så flott lue. Kjekt med en bror som kan bruke lua da.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.