27. september 2016

Pus, fluff og mykt i små mengder

IMG_6533

Tynn ull møter silke og mohair og går opp i en høyere enhet, vi snakker fluffy, vi snakker pusete, vi snakker stilig. Og jeg tenkte at en myk, lang, pusete jakke var akkurat riktig i høst til frøken sju, så jeg og garnlageret var enig om at hvit, tynn ull sammen med rosa silkemohair var smashings, og jeg har store mengder hvit ull, så var jo det avgjort.

Så oppdaget Karma hva vi drev på med, garnlageret og jeg.

-Nok garn, jasså? La meg bare vente til du har presentert lang jakke-ideen til datteren.  Så får vi se hvor langt mohairen holder!

For selvsagt hadde jeg masse tynn, hvit ull, men bare et nøste silkemohair. Garnoptimisten slår til igjen. Vel er mohair drygt, men ett nøste holder ikke til en hel jakke. Muligens da hun var to år, men sjuåringer er hakket lenger i ryggen enn det. Så da var det bare ut og kjøpe ett nøste eller to til.

Gjett om fargen var byttet ut på Sandnesgarn sitt fargekart?

Jadda. Da blir det vest, kanskje? Eller skuldervarmer? Eller pannebånd? Eller stripete ermer?

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. En god ide! Men jeg fikk mer garn av venninne med garnbutikktilgang!

      Slett
    2. Hurra for venninner med garnbutikktilgang! :)

      Slett
  2. Men Silk Mohair finnes jo hos en hel haug av produsenter. Har du sjekket Pickles eller Drops for noe lignende? Fingrene er krysset!

    SvarSlett
    Svar
    1. God ide! Og flaks at jeg skrev om det, for det dukket opp hjelp!

      Slett
  3. så lekkert det blir, hvilket mønster var det i utgangspunktet? Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tar utgangspunkt i en basisoppskrift fra Ann Budds The Knitters handbook of top down sweaters, men lager lang jakke med lommer istedet. Tror det blir fint!

      Slett
  4. Håper du får tak i mer garn. Blir en herlig jakke, og med skikkelig ull i bunn blir det jo en jakke så bra igrunn... LOL!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Cecilie kom til unnsetning! Hurra! Så kjekt å kjenne noen med stor tilgang på garn!

      Slett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.