17. juli 2016

Det er ikke en hund, det er en ulv

Untitled


Dette er ikke økning av garnlageret.

Neida.

Dette er ikke en kilo ekstra garn som på mystisk vis havnet i kofferten på ferie.

Neida.

For å sitere Fantomet når han tar med ulven sin Ulv på flyet; - det er ikke en hund, det er en ulv. Da blir alltid folka på innsjekk så perpleks, at de sier greit, greit.

Så når noen påpeker fakta som lyser deg i øynene, blånekt. Det funker for Fantomet.


Det er ikke garn, det er suvenirer.


Og for de garnglade der ute:
700 gram Supersoft i blåtoner og brunfarger fra Fandango i Danmark, og  Madelinetosh sock og unicorn tails fra Loop i London, og to håndfarga hesper I knit or Dye fra I Knit London.

Det å velge blant en hel vegg med Supersoftfarger på Fandango, det tok litt tid... Takk til tålmodig reisefølge. Og takk til meg selv for nettopp å ha telt opp tynn ull lageret, sånn at jeg ikke kjøpte med alle fargene jeg likte. Tross alt skal jeg strikke opp alt dette.



Untitled

Madelinetosh sock er et garn jeg synes har fantastiske farger, og er godt å strikke med, og koster endel. Så jeg droppet å kjøpe mange hesper uten en plan, men kjøpte ett hespe uten plan, for vi var jo på ferie og det var jo teit å ikke kjøpe noe når jeg først var på Loop i London.

Madelinetosh har også det beste salgstrikset i verden, du kan kjøpe Unicorn tails, småhesper. Miniutgave og enhjøring på en gang? Jeg er solgt. (Selge noe til meg? Lag miniutgaven av noe. Jeg må teste det straks. Om det så er tranflasker.)



Untitled

En til som synes enhjørningshale er fint.



Untitled



Jeg fikk besøkt to garnbutikker i London, og Loop er den mest kjente, med koselig stemning og fancy garn. I knit London har også fancy garn, og litt vanlig garn, men jeg synes forsåvidt at en garnbutikk som har skjenkebevilgning og Ginklubb og kakeklubb i tillegg til strikkekvelder er moro å tatt en titt innom.

Ikke noe gin på meg, men litt lokalt farget garn inspirert av Zombieapokalypse ble med i kofferten. Når garnet heter Zombie Apocalypse "I'm not planning to die today", og "Aim for the head", da ble det med. Jeg får heller sy på en merkelapp på sokkene jeg strikker, sånn at jeg slipper å opplyse om at de rare sokkene jeg har på foten, de er klare for zombieapokalypse. Og kommer apokalypsen, slipper jeg kanskje forklare.


Untitled

7 kommentarer:

  1. Digg!
    Men herlighet, så bitteliten koffert du reiser med! Det kunne gått helt galt, hihi.

    SvarSlett
  2. Ooh, så mye herlig garn!

    SvarSlett
  3. Jeg genkendte med det samme citatet og tænkte "mon ikke det er souvenirgarnet, det handler om" :)
    Herlig fangst!

    SvarSlett
  4. Garn, nei? Suvenirer! ;) Den likte jeg! Kanskje jeg rett og slett må benytte meg av den forklaringen en gang :)

    SvarSlett
  5. Sånne souvenierer er de beste. De blir ikke stående og samle støv, de blir brukt!

    Hadde du med en tom koffert til garn? Det drømmer jeg om å ha, hihi.

    SvarSlett
  6. Litt suvenirer må være lov! Er vel ikke din skyld at de er laget av ull?

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.