29. mai 2016

Strikketøyet har vokst ut av veska


Hvor stort er strikketøyet før det ikke får være med på tur lenger? 

Vepsejakka mi har vokst seg ut av håndveskestørrelse, som oftest setter begrensninger for hva jeg synes er praktisk å ha med seg, og jeg har misunt Mary Poppins håndveska hennes. Tenk på mulighetene!  Sånn bortsett fra når jeg skal finne noe i veska. 

Ratioen strikketøy versus resten av veskeinnholdet er på strikketøyets side, men nå er det trillekoffert neste om det skal ha sjans til å bli med på tur. 

Kriteriene for reisestrikk er 
-lett
-ikke for komplisert
-ikke flere pinner enn to involvert, så ikke jeg stikker ned noen sånn ufraværende
-strikketøyet har plass på fanget, så jeg ikke slår ned medpassasjerer med albuene mens jeg strikker
-det går an å finne noe annet i veska
-å spørre om medpassasjerer kan holde henda i været mens du hesper opp garn på farten utgår, så nøster er å foretrekke

Hvor stort er strikketøyet før det er fengslet hjemme hos deg? Eller er du vill og gal og pendlestrikker sengetepper på tbanen i rushet? 



8 kommentarer:

  1. Ho ho, takk for gode tips! Jeg satser på at Hermines veske fra Harry Potter snart kommer for salg!!

    SvarSlett
  2. Jeg strikker altid sokker, når jeg er på tur/rejse - det fylder ikke meget og kan sågar også foregå stående :) - der er nemlig altid aftagere til fine, farvestrålende sokker :) - mange glade sommerhils fra Karin

    SvarSlett
  3. Jeg tar med det jeg holder på med. Så da spiller det ingen rolle om det er en voksengenser, sokker på 5 strømpepinner eller bare en enkel liten lue.
    Synes jeg ser deg med trillekofferten....hihi....

    SvarSlett
  4. Siden jeg ikke har ro å ha flere prosjekt gående samtidig drar jeg med meg det meste. Ingen sengetepper enda. Så lenge det ikke er for komplisert får det bli med i en egen pose. Heldigvis kjører jeg tog og buss når ingen annen gjør det, så jeg har som regel god plass! :)

    SvarSlett
  5. For meg som ikke pendler til jobb, er det bilstrikking og evt ferietogstrikking som er aktuelt, og da har jeg egen strikkeveske med et ikke altfor stort prosjekt. Skjerf/sjal og luer passer fint på tog, så den nesten ferdige kofta må bli hjemme. I bil, derimot, er det gooood plass til kofta (i allefall hvis du spør meg og ikke gubben ;-) )!
    Til helga blir det to lange togturer, så nå funderer jeg på hva jeg skal legge i strikkeveska. Kanskje ei ullbukse til søndagens dåpsbarn?

    SvarSlett
  6. Jeg syns ermestrikk er greit når jeg kommer over på liten rundpinne. Ellers er jo småstrikk av typen luer og votter greit, men jeg foretrekker ting som ikke har mønster eller struktur som må lese samtidig. :)

    SvarSlett
  7. Jeg kan finne på å legge opp til et nytt prosjekt for å ha det med på reise/venterom mm. Liker best noe ensfarget på rundpinne. Strømpepinner krever litt mer albuplass, så det har jeg valgt bort. Luer er perfekt!

    SvarSlett
  8. Eg har funne ut at sjal er perfekt reisestrikk. Tynt garn, rundpinne og annakvar omgang vrange masker er ypperlig å ha med på tur!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.