5. mai 2016

Gul som solen


Solgule sokker som lyser opp, det er fint, det! De varmer som sola, ok, muligens det er å forlange mye av et par sokker at de skal varme opp et helt solsystem, men gule og fine er de iallefall. Og varme. 

Siden vårfavoritten Hvitveis teppelegger hele skogbunnen for tiden, så plukker jeg inn i mengder. Og de gjør seg rundt strikkeplagg. Mulig jeg skal dandere alle strikkejakkene mine slik, med hviveis rundt? (Sånn istedet for å ha alle i en haug i garderobeskapet?)



Mosters babystrømper gjør seg på gamle kakebokser og. (men ikke oppi, tenk skuffelsen når man skal liste seg på kjøkkenet og smugspise kake, og så er det sokker oppi. Ikke like stas å smugspise)

Tekniske strikkefakta:
Mosters babystrømper fra Nøstebarnboka, her strikket i tynn alpakka (35 g) og pinne 2,5. Passer en gang mellom 6-12 mnd. Gjør seg i striper også, men det ble gult som vant.

6 kommentarer:

  1. Veldig fine i gult! Og fine bilder, for en tøff kakeboks :)

    Det minner meg på at jeg har et par sånne liggende som bare trenger å sys den siste lille biten - de var en del av et helt antrekk som ble et litt for ambisiøst prosjekt da mottageren ble for stor før det ble ferdig ... Men det er heldigvis andre som kan ha bruk for dem, så får ta meg på tak en dag og gjøre dem helt ferdige!

    SvarSlett
    Svar
    1. Lurt! Når det er så lite igjen er det jo deilig å få dem ut av strikkekurven og over til gavekassa :)

      Slett
  2. Gule og fine. Og hvitveis er en perfekt ramme rundt. :)

    SvarSlett
  3. Tror jeg må bla litt mer i Nøsteboka ... Flotte sokker :-)

    SvarSlett
  4. Dette er gode strømper. Fin gulfarge også :)

    SvarSlett
  5. I kjeksboksen er de nok en skuffelse, men ellers er solgule Nøstebarnstrømper veldig fine og ingen skuffelse. Husker at det var vel de som satt best på ungene da de var små.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.