1. februar 2016

Stikker øyenstikkere?

IMG_5056

X etter X etter X etter X.

Etterhvert kom motivet frem, og jeg har nå en hverdagskjole med en øyenstikker på armen. Jeg kan late som det er en tatovering, og se litt tøff ut, siden jeg ikke har tatoveringer fra før, noe som mest kan forklares med en motvilje mot unødvendig smerte pluss fullstendig rådvill hvilket motiv som skulle fulgt meg livet ut. Det måtte vært noe strikkerelatert, om så var.

Men altså, en brodert øyenstikker ble det. Fint plassert på skulderen.


IMG_5063

En ørlite slitt hverdagskjole fikk seg et lite løft med et broderi på skulderen. Og siden det er sydd på vannoppløselig stramei, og kjolen lagt i bløt i ti minutter og så vasket, så er strameien løst opp og borte, og bare broderiet står igjen. Altså er det ikke et hardt broderi som kjennes kantete, sånn som et strykemerke kan kjennes.

Jeg skulle vist frem baksiden, men dere får ta mitt ord på at den er pen. Jeg har noen års broderierfaring på baken (tenårene, hoho, snakker om å ha sære interesser som tenåring!), og er litt opptatt av baksiden av broderier.



IMG_5069

Dette gav litt blod på tann, så mulig at det dukker opp mere broderier. Yngste er allerede i gang med en tskjorte med et lite broderi på, og vil gjerne prøve selv. Så jeg har handlet litt vannoppløselig stramei til på Ebay, sånn at jeg har det klart om jeg får det for meg å sy mer. Så om jeg dukker opp en dag, fullstendig nedtagget/nedbrodert på alle flater av klærne, skoene og veska mi, så er det bare broderiet som har tatt kontrollen.


Settet jeg brukte var et Permin kit med brodergarn, to strameier (så en til overs, wohoo!), nål og mønster, kjøpt på innfall på Husfliden på Strømmen storsenter. Resten av mønsterne var litt vel søte for min del (jeg er ikke noe rosemenneske), men en søt rev kunne jo passe på en hettegenser, feks. Det fine med korssting er jo at du strengt tatt kan brodere hva som helst der og, det ligger jo millioner av gratismønster ute på nett. Og mye gøy av pixelart.


13 kommentarer:

  1. Så fint og dekorativt det ble med en øyenstikker på armen! Artig tips, aldri hørt om vannløselig stramei før.

    SvarSlett
  2. Så fint det ble! Har en kompis som holder på med en t-trøye han broderer motiv fra Super Mario på.

    SvarSlett
  3. Å, det ble stilig! Kjenner jeg ble veldig gira på broderi nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en fin avveksling, særlig når hånda ikke har samarbeidet helt.

      Slett
  4. Dødskult! Fikk akutt behov for å brodere noe når jeg så denne :)

    SvarSlett
  5. (men hvilken lue er det!?)

    Fin sommerfugl!

    SvarSlett
  6. Stilig det ble!! Nå blir det vel geriljabroderi også... Tror deg på at baksiden er bra - du gjør alt så gjennomført og flott!!!

    SvarSlett
  7. Rett og slett stilig!! Sikkert er vi litt sære...;)

    SvarSlett
  8. Mye kulere med brodert øyenstikker enn tatovert.

    Kom i skade for å trykke på den ebay-linken, så da får vi se om det blir vannløselig stramei her også. Jeg broderte også som tenåring, det begynner visst å bli noen måneder siden.

    SvarSlett
  9. Den er rigtig fin! Elsker også broderi selv, men har endnu ikke prøvet med vandopløselig stramaj... det må da prøves.
    Har venstrehånden det så godt igen? Er der gode nyheder til den ventende verdenspresse?

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.