23. november 2015

Gigasky


IMG_4532






































Jeg knyttet den største saksa mi på ryggen, og hentet den lengste stigen fra garasjen.

Så klatret jeg opp stigen og enda lenger, til de mykeste skyene som kom duvende forbi. Så stakk jeg hånden frem, holdt skyen fast med den ene hånden, mens den andre hånden grep etter saksa, og klippet et stort stykke sky. Skybiten rullet jeg så sammen, og holdt under armen, mens jeg klatret nedover igjen, til jeg traff stigen og så var nede på bakken igjen.

Med beina på jorda igjen, ristet jeg regnet ut av skyen, plukket bort et lyn som hadde stukket seg bort, og renklipte kantene til et mykt dekke.

Så gikk jeg inn.
Inn i varmen og huset, der en liten tass nå fikk de andre søsknene til å gå fra små mennesker til kjemper på et døgn. Det er det magiske som skjer når lillebror kommer. Og så la vi skyen rundt den lille, og ønsket ham velkommen hit i gjengen.



IMG_4517

Det er nesten sånn.

Sagt på en annen måte; velkommen til nyeste nevø! Tante stilte med teppe, strikket i Drops Air (dobbel tråd) på pinne 12 (lyktestolper) etter oppskriften Baby Boho Blanket. Uten frynser veier skyen 270 gram, og liggende flatt måler det 90 x 100 cm. Det er mye luft fanget i teppet, og maskene er digre, men ikke tunge og kompakte. Ville gjettet på at det er laget av en sky, faktisk.

Så får vi se hvilken historie unge J går for. At tante klatret til himmels og klipte av en sky for å finne passende dekke, eller at hun strikket med lyktestolper. Jeg gleder meg til å fore deg med skrøner, småtten!

Velkommen i gjengen.

16 kommentarer:

  1. Himmel for en god historie 😂 Knalltøft teppe 👏👍

    SvarSlett
  2. Så vakkert skrevet - og så vakkert teppe. Heldige mottaker!!!

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Teppet ser helt fantastisk ut. Jeg ser for meg hvor godt det er for bittesmå hender å filtre seg inn mellom de mjuke maskene og holde seg fast der.

    SvarSlett
  4. Tillykke til tanten - et lille øjeblik snød du mig, så jeg troede at du gik rundt og gemte på en hemmelighed :) Tæppet lyder godt nok som den dejligste, bløde lækkerhedsfaktor :)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Dette var jaggu et flott teppe! Blir sikkert deilig å tulle seg inn i.

    SvarSlett
  7. For eit herleg og nydeleg teppe :) Og for ein fin historie.

    SvarSlett
  8. Nydelig! Har planer om å strikke det til min lille J selv, så veldig fint å se det i flere versjoner. :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med nytt tantebarn! Et godt garnvalg til babyteppe, det føles helt sikkert lett, varmt og godt for den lille :)

    SvarSlett
  10. Skyer er nok lidt koldere og fugtigere end det smukke, lækre tæppe! Det ser rigtig puttevenligt ud.

    SvarSlett
  11. For en heldig liten ulldott som her en strikketante :)

    SvarSlett
  12. Ett flott teppe, og flott historie <3
    Gratulerer med nevøen.

    SvarSlett
  13. Gratulerer, og flott teppe!

    SvarSlett
  14. Hei! For et teppe! Husker du hvor mange nøster du brukte? 😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Det veier 270 gram, så 270g/50g= 5,4 nøster.

      Slett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.