26. juli 2015

Perlehuset


Knappehuset/perlehuset har sine siste dager som fysisk butikk i Oslo, til de går over til nettbutikk istedet. Det er en åtti år gammel spesialbutikk, og jeg synes det er synd at den forsvinner (ok, den forblir jo en annen form, forsåvidt). Men jeg har jo stort sett ikke handlet der (stort ett siden jeg ikke har bodd i området), men for det meste bare tenkt at dit burde jeg stikke innom, og så bare kikke litt. Små, koselige butikker kan ikke betale husleia si av at jeg bare tenker pent på dem.

Denne lille, engleske butikken har et lite hjertesukk over samme tema. 

Men om du er i hovedstaden (enten hjemme eller på ferie) nå på mandag, tirsdag og onsdag, så har de åpent fra 11-18 (sier de på facebooksiden sin), og det er absolutt verdt en tur. Sånn for å kunne bli litt vemodig, og så gå bananas på kjempesalget.

Untitled

Gribben Merete fylte sin pose (dette er minste posen til 250 kr, og den rommer mye, gitt), med perler og glitter og paljetter og dusker og glassperler og stas. Ingen knapper, utrolig nok. Men det er salg på dem og.

Untitled

Gull! I mengder! Nok til å få alle sjørøvere til å gå amok.


Untitled

Her er perler til maskemarkørlaging, til å lage små hobbysett til bursdagsgaver, paljetter til å sy fast på klær og utkledning, dusker, paljettstrimler og det er bare et lite utsnitt av det posen rommet.

Anbefales!

3 kommentarer:

  1. Å ja, jeg tenkte på å dra dit, men trodde posesalget var ferdiglagde poser, men nå vet jeg bedre! Skal prøve å komme meg dit, takk for tipset! Kjempesynd at det blir lagt ned, ja! Kanskje det har noe med beliggenheten de har hatt de siste årene å gjøre også, før lå det jo mer sentralt i byen. Jeg kan heller ikke skryte på meg å ha handlet så mye der, annet enn i nettbutikken. Men det er ganske stive priser og jeg har vel heller støttet andre lokale butikker når jeg har kjøpt knapper. Godt at det fortsetter som nettbutikk, da!

    SvarSlett
  2. Hahaha, tenker du koste deg der, Merete!!!
    Dessverre rekker jeg ikke salget - men kanskje det er like greit, har litt fra før.....

    SvarSlett
  3. Hæ, legger Knappehuset ned?! Ikke det at jeg har pleid å løpe ned dørene der, men det er en butikk som alltid har vært der og da forventer man liksom at den kommer til å forbli der for alltid også... Snufs.

    Jeg vet ikke engang at de har flyttet som Huldr sier... Ikke Akersgata altså...? Der avslørte jeg hvor sjelden jeg kjøper knapper, ha ha.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.