26. mai 2015

Savneskjerf

Untitled

Takk og pris for at man kan sette på et lite frimerke, og så kan Posten kjøre bursdagspresanger hele veien opp til der vi bodde før, sånn at små venninner som ikke vi bor på samme plass som lenger, kan få bursdagspresang og en tegning av vennen sin. Man får gode venner som liten og, og det er plass til mye savn i en liten kropp, selv om det er fint der man har flyttet også. Jeg slår et slag for brevpost for å bøte ørlite på savn, for hvor ofte får man brev eller pakke til seg selv når man er liten? (Eller stor, for den saks skyld).

Frøkna stod for det kunstneriske bidraget (se mamma, jeg har tegna jeg og ho med neggellakk på! Og finsko!), mens jeg bidro med strikk. Jeg syntes forrige forsøk med hullsjalskjerf i barnestørrelse ble så fint, at det samme mønsteret kom på pinnene igjen, men i et annet garn. Og jeg har garn nok til neste bursdagsgave :)




Stort nok til å bruke som sjal, eller skjerf. Frøkna tester det ut før avreise.

3S shawl i ca 50 gram Chili Grendelin Indira i fargen Skymningsljus, fargene himmelen har når den om kvelden går bananas med rosa skyer, grå skyer og noen lilla.

13 kommentarer:

  1. Så fin gave til en venn :) Barn er gode på å vise savn, heldigvis er de gode på å finne de nye gledene også :)

    SvarSlett
  2. *klump i halsen* Så fine dem er. Det varmet nok både i mammahjertet og bursdagsbarnet. Ikke mange dagene siden minstepia her sier " jeg får ALDRI post"
    Kjempefint sjal, det garnet må undersøkes, helt nydelige farger.

    SvarSlett
  3. Så koselig! Sjalet er nesten som et hjerte der det ligger og passer på de to.

    SvarSlett
  4. Så fint at det går an å bruke posten til å bøte på savnet etter en god venn :) Det er utrolig koselig med pakker i posten, og med en så fin og hjertevarm gave!

    SvarSlett
  5. Så snill ei mamma du er!

    SvarSlett
  6. Det var flott, må nok strikke et slikt til prinsessa mi også!

    SvarSlett
  7. Kjempefint var det :) posten er gull..

    SvarSlett
  8. Åh... Hugsar godt korleis det var å flytte frå besteveninna mi då eg var fem år. Det sorgen sit faktisk litt i hjertet framleis. Fint med pakkepost!

    SvarSlett
  9. Fint, lite sjal! Jeg liker sånne!

    SvarSlett
  10. Så herlig tegning!!! Og så flott at du gjør det!!!

    SvarSlett
  11. Det ble en koselig gave. Viktig å holde kontakten, og noen ganger er posten god å ha. :)

    SvarSlett
  12. Søtt sjal, og så herlug tegning! Legger merke til at jentene kjører Punky-style på skoene, men en hver i to ulike farger! Kult! Husker jeg (med min allerede da svært blå-turkise garderobe) byttelånte en sko med min svært rosa bestevenninne på barneskolen, mens vi sammen drømte om en lodden valp som liksom aldri ble større... Flere som husker Punky? (0;

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.