14. mai 2015

Fanget

Untitled

Intet nytt på bloggfronten, Merete? Hva skjer?

Siste nytt er at jeg strikker. Om du har fulgt bloggen en gang i blant i løpet av de siste ni årene, så kommer det ikke som noen overraskelse at jeg strikker, men denne gangen er jeg fanget i strikketøyet. Dette strikketøyet har gitt beskjed om at det er bare meg og det som gjelder, noen korte flørt med andre strikketøy kommer ikke på tale før dette skaperverket er fullbrakt. Ei lita lue for å ha som veskestrikk, bare glem det. Det er meg og genseren som gjelder. Basta.

Så det har rast avgårde. Det er fordelen med monogamstrikking; når et strikketøy får all oppmerksomhet, og alle kvelder, og til og med frister å strikkes på sånn på morgenkvisten, da vokser genseren foran øynene på meg. Nesten magisk.


london garn

Det skal bli en magisk genser og. Et glødende hespe med MadelineTosh Sock har ligget og ventet i garnlageret helt siden 2010, da jeg sprang innom Loop i London, og lovet meg selv at jeg skulle lage noe ekstra fint av det. Den nesten pulserende rødoransje fargen blir perfekt til ilddrager på genseren til tredjeklassingen. Dragene har bare ligget i dvale, men nå ville de ut og frem.

Untitled

Selv på busstoppen vil dragene strikkes på. Vanligvis har jeg ikke så komplisert reisestrikk, siden det er begrenset hva man får gjort på ti minutter, inkludert finne frem mønster, huske hvilken rad man var på, telle masker, og så strikke, og så klare pakke sammen alt før jeg kommer til mitt stoppested. Montro om jeg glemmer å gå av bussen en dag? Eller glemmer å gå på?

Dragene. Det må være de som trollbinder meg. Nå får jeg ikke blogge mer idag. Må.strikke.mer.på.dragegenser. Må.strikke. Må.strikke. Dragene befaler.

11 kommentarer:

  1. Herlig, gleder meg til resultatet!

    SvarSlett
  2. Gøy. Jeg prøver å la være å begynne på noe nytt før det forrige er montert...

    SvarSlett
  3. Gøy. Jeg prøver å la være å begynne på noe nytt før det forrige er montert...

    SvarSlett
  4. Oi, oi, de fargene.. Det blir en herlig, heftig dragegenser! Heldig den som får en så kul genser:) strikk på, gleder meg til å se den ferdig!

    SvarSlett
  5. Lekkert!!! Kan av og til være rimelig krevende å ha slike strikketøy som bare maser hele tiden!!!! Men gøy å bli ferdig da!!!

    SvarSlett
  6. Oi, som det gløder og lyser! Magiske dragegensere trollbinder, det er klart!

    SvarSlett
  7. Dette kommer til å bli kjempefint! Gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
  8. Ser veldig bra ut! Tror jammen jeg har strikket disse dragene på et par votter. Kan ikke huske at de maste sånn da..... =)

    SvarSlett
  9. Hadde bare prinsesser vært like spennende å strikke ;) Kos deg med strikkingen! Og god 17 mai helg!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.