20. desember 2014

IMG_2314

Vi forsetter der vi slapp!

Tredjeklassingen og jeg tok en sen lunsj i solnedgangen i forrige uke, med kakao (med kremflaske med) og jeg benyttet det lille sollyset til å ta bilder av Askeladdengjengen. Vi hadde altså ikke fyr på grillen...



De siste parene sydde jeg på reflekspaljetter, etter å ha dumpet over herligheten på strikkebutikken i Mo i Rana. Jeg falt pladask for sjansen til å kombinere refleks med pynt på votter, for vottene har man jo på uansett, og litt glamour og blingbling i hverdagen gjør mørketida lysere.

Refleks er lurt, men paljetter er ikke særlig store, så om du skal ha reflekseffekten bør du sy på mange, og gjerne samlet. Jeg valgte litt forskjellig tilnærming, det ene paret votter fikk en stjernevrimmel spredt rundt, og det andre paret fikk lange striper med paljetter.

  

Det tok en kveld å sy på alle paljettene, så det er ikke sånn innmari kjappkjapp. Jeg liker effekten av ull mot paljetter. Glam møter hverdagen. 
Jeg sydde dem fast med et par sting på hver paljett, så det er ikke hardt der paljettene er, bare litt broderitråd i overkanten.  Jeg fant matchende tråd i gull og sølv, og sydde fast med. 
Refleksene kommer i poser på 100 stykker, og koster 99 kroner, så det er ikke en billig fornøyelse. Men refleks er viktig, og om dette kan hjelpe på å få opp refleksbruk, så hurra for det!

refleksvotter 

Og ja, vi har en Elsafan her og.... Votter og prinsessekjole er ikke en uvanlig styling når du er fem. 


  

Elsakjolen får ikke være med ut i minusgrader når man skal ta bilde av reflekseffekten. Sorry, ass. 




Og siden det er snart jul  (gisp!) og jeg synes det er gøy med reflekspaljetter, så kjøpte jeg med en pose ekstra med gullfargede til andre som har lyst til å teste ut. Jeg kunne sagt det var en julegave, men hei, det er 20.desember og Posten har det travelt for tiden. Mest sannsynlig dumper den i postkassa i etter nyttår. 

Si ja takk i kommentarfeltet, og jeg trekker en vinner på søndagskvelden. Søndag? Jo, da er det solsnu! Noe jeg ser frem til i mørketida. 


48 kommentarer:

  1. Oj!!
    Reflekspaljetter?! Aldri sett før!
    Überkult!

    SvarSlett
  2. Det er godt nok smart, så ja tak :)
    Hilsen Conny

    SvarSlett
  3. Ja takk, så kule! Jeg skal i gang med vottestrikk nå som julegavestrikkingen blir ferdig.

    SvarSlett
  4. Ja takk. Dette var godt nytt. Midt i blinken til å ha på barnbarna sine små plagg

    SvarSlett
  5. Ja takk!
    Veldig artig blogg du har!
    Hilsen Torill

    SvarSlett
  6. Så kul idé - og jeg ser jo utfordringen å sy så mange på... Men effekten blir jo så stilig på flere måter. Og forresten, ja takk :-)

    SvarSlett
  7. Ja, takk. Passer perfekt på nøkke-vottene i e-bok 1!

    SvarSlett
  8. Ja, takk! Prøver gjerne noen sånne.

    Ravnejenta på Ravelry

    SvarSlett
  9. Stiiilig! Jammen ikke alt man får med seg!
    Ja takk gjerne. God jul til deg og dine.

    SvarSlett
  10. For en herlig skjønn jente du har :)

    SvarSlett
  11. Skikkelig dekorativ med glimrende effekt!
    Siden eg har ei lita Prinsesse som eg kan strikke
    dillevotter til sier eg mer enn gjerne; Ja, takk ;)

    Ha en kjempekoselig lørdag :)
    Klem Vibbedille :)

    SvarSlett
  12. Så utrolig kule!!! Disse har jeg ikke fått med meg. Ja takk gjerne :)
    God jul til deg og dine!

    SvarSlett
  13. JA TAKK :D ;)
    kjempe stilige! jeg er for å lure folk til å bruke refleks (f.eks: refleksgarn)

    SvarSlett
  14. Ja takk :) Glimrende ide med pynt og refleks.

    SvarSlett
  15. Ja takk, jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å prøve disse ;) Jeg digger Askeladden-vottene, det må nok bli noen par til neste års julegaver.

    SvarSlett
  16. Slike har jeg ikke sett før. Så smart! Ja takk :)

    SvarSlett
  17. Jatakk. Refleks kan være gøy, selv om jeg ser at å sy disse fast ikke nødvendigvis er det. Resultatet derimot, kjempeherlig.

    SvarSlett
  18. Så stili! Det var en lur og fin effekt på vottan :) jeg vil gjerne prøve reflex paljetter!

    Hilsn Kjersti S Anthonsen
    Kjersti_and88@hotmail.com

    SvarSlett
  19. Ja takk, jeg vil gjerne være med i trekningen. Ante ikke at det fantes reflekspaljetter, men de var skikkelig kule og må prøves ut.

    SvarSlett
  20. Ja takk, refleks er viktig, kul refleks er supert ;)

    SvarSlett
  21. Ja takk!! Så snill du er :)

    SvarSlett
  22. Ja takk, det hadde vært topp!

    SvarSlett
  23. Ja takk. Refleks og ull = superkombo!

    SvarSlett
  24. Ja, ja, ja takk veldig gjerne! Jeg må strikke votter i det nye året, først ut tror jeg må bli nøkkenvotter. Tusen takk for masse inspirasjon!

    SvarSlett
  25. Ja takk :)
    Dette var veldig smart!
    Fine votter med reflekser,
    og super kule de med øyne.

    Hilsen Fredrikke

    SvarSlett
  26. Ja takk. Så utrolig gøy ting og finne! Jeg ser uante muligheter i mønstre man kan sy med dem :)

    SvarSlett
  27. Ja takk! Disse så fine ut, bør kunne brukes til masse gøy.

    SvarSlett
  28. Ja, takk. De hadde vært perfekte å teste ut.

    SvarSlett
  29. Ja, takk! - har noen lignende votter som ligger her uten tomler og pynt. Og det er definitivt tida for refleks :)

    SvarSlett
  30. Wow, så kult med reflekspaljetter! Ja takk ☺

    SvarSlett
  31. Ja takk, perfekt å teste ut reflekspaljettane! God ide!

    SvarSlett
  32. Hei. Ja takk, så lurt da! Har brukt en del refleksgarn til oldebarna, dette var jo enda mer spennende.
    krykkja@ hotmail.com

    SvarSlett
  33. Ja takk! Bra match mot prinsessekrona, tipper frøkna er fornøyd :)

    SvarSlett
  34. Ja tak, dem vil mine 2 små "prinsessebørnebørn" elske

    SvarSlett
  35. Ja, takk !
    Det hadde passet så bra til mitt lille prinsessebarnebarn.

    SvarSlett
  36. DET har jeg aldri sett før, kjempelurt!

    SvarSlett
  37. Ja takk! Paljett-reflekser må vel være den ultimate kombinasjonen av nyttig og nydelig :D

    SvarSlett
  38. Så lurt, det har jeg ikke hørt om før! Ja,takk :-) og veldig fine vottepar :-)

    SvarSlett
  39. Så utrolig kult med reflekspaljetter. Det har jeg ikke sett før, men kunne gjerne tenke meg å teste det ut. Mer praktisk med paljetter enn med refleksgarn. Jeg krysser fingrene.

    SvarSlett
  40. Så kult! Mulig jeg er for sen men jeg prøver allikevel! Ja takk!

    SvarSlett
  41. Tusen Takk Monstermønster, håper mailen min kom fram til deg!! :-) Jeg lurer på hvilket garn du har brukt i de to parene i rosa, der du på det litt lyse rosa paret har strødd paljettene rundt på håndbaken, hvilket garn har du brukt der? Og hvilket garn har du brukt på det paret i litt mørkere rosa, der paljettene strekker seg loddredd nedover håndbaken? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er Kirkaldy totråds, fra lageret. Malsen og mor solgte garnet før, jeg kjøpte opp endel da hun sluttet å selge det. Nydelig vottegarn med sjatteringer. Kanskje hun har noe igjen?

      Slett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.