20. oktober 2014

Når lys og mørke bytter plass

046

Noe av det som er moro med å strikke selv, er at du står fritt til å velge farger på strikketøyet ditt (om du ikke har en insisterende femåring som inspiserer strikketøyet ditt ofte). Fargene kan forandre hele utrykket, og gi et helt annet resultat enn det som opprinnelig var tenkt.

Jeg byttet rundt på fargene til Nøkkenvotten som vi nettopp har gitt ut i e-boka vår, Votter fra eventyrskogen, slik at det ble mørkt der det før var lyst og vice versa. Resultatet ble en spøkelsesvott, og jeg ble litt usikker på om jeg tør gi den en makker, siden den ble mye skumlere i disse fargene. Og hvite votter til en treåring? Mja, om du er fryktelig glad i å vaske.

Men for all del! Selv om jeg ikke tør å strikke vottemakkeren, så kommer det alltids en halloween nå, om noen føler for å kle opp hendene til snopeskremmedagen.

Og om du vil ha litt mer spøkerier; her er den festligste spøkelsesvideoen jeg har sett. 

Før votteboka ble sluppet, hadde vi en mysteriesamstrikk på facebook, der det tilslutt viste seg at det var SoriaMoriavottene fra votteboka som ble strikket. Og om man skal se hva farger kan gjøre med et mønster, så anbefaler jeg å gå inn på Ravelry, og se på alle de forskjellige utrykkene som ble, og hvor vakre vottene ble i de forskjellige fargene. Veldig inspirerende, særlig for de av oss som ofte velger de samme fargene hver gang.  

6 kommentarer:

  1. Kul!:) Jeg liker faktisk den hvite varianten best, og stemmer helt klart for en makker;)

    SvarSlett
  2. Æ stemme for en svart makker, det bli tøft!

    SvarSlett
  3. Stakkars ensomme Spøkelsesnøkken!

    SvarSlett
  4. Sant nok, ensomme votter er litt trist. God grunn til å strikke en til, så han får en venn.

    SvarSlett
  5. Ser ut som om flertallet krever en makker til spøkelsesvotten, så da slipper han kanskje å forbli alene? Synes han ble fin jeg, selv om jeg ser den med hvite votter til en treåring.

    SvarSlett
  6. Av praktiske grunner ville jeg nok også valgt sort til en 3 åring :) Men den hvite var jo lekker! Ser ut til å være spennende votter i den boka!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.