21. september 2014

Bukseløs


Sandnesgarn har utgitt et nytt strikkeblad, og siden jeg er svak for strikkeblader, så svinset jeg innom Narvesen og kjøpte Knitmag, siden jeg syntes det så lovende ut. 

Og ja, det er gode bilder og strikking presentert stilig, som et motemagasin. Sandnesgarn har blitt gode på det i det siste, synes jeg, det er mye fint i strikkebladene deres, både av stemning i bilder og fargevalg. Det er helt tydelig Sandnesgarn som står bak, siden det stort sett er sandnesgarnprodukter som blir presentert. 

Forsiden lover bloggere og designere, og ja, det er intervju med to designere, men jeg klarer bare telle en blogger? 

Anbefale eller ikke? 
Et fint tilskudd til strikkebladene. Mer fokus på moten i strikk enn bare strikkingen i seg selv, og det er jo en grei vinkling. Strengt tatt har jeg sett Sandnesgarn sine modeller allerede, siden jeg er ivrig på å få med meg de siste heftene deres, men å treffe noen av folka bak er jo moro. 



Bilde lånt fra Sandnesgarn sine nettsider, fra siste samarbeid mellom Leila Hafzi og Sandnesgarn. 

Blant annet er hovedserien med bilder hele det siste strikkeheftet til Sandnesgarn har i samarbeid med Leila Hafzi:  Leila Vol 3. Fine plagg, bevares. (Men vi har jo sett dem før, da heftet kom) 


Men jeg merker at jeg blir litt meh av stylingen på bildene. 


Dette er hva de vil ha frem: "Hun er en ung Kristin Lavransdatter, den syngende Kari Knutsdotter og vikinghøvdingens eneste datter. Hun er huldra og birkebeineren på isen - men mest av alt er hun den norske/skadinaviske kvinnen: STERK, RAK OG UREDD."
- fra forordet. 

Men fremfor alt er hun bukseløs? 

Styling på kampanjebildene er bevisst gjort for å la strikkeplaggene stå i fokus i vakker norsk natur for ikke å bli preget av tidsånden vi nå er i.
-fra forordet. 

Joda, men jeg blir mer facinert av de plaggene som IKKE er på bildene. Går du på jakt på en isbre, eller sitter i solvveggen i din nye, fine genser, så er det jo ofte at man har på bukser, shorts, eller ett eller annet på underkroppen. Da er det ikke den nye strikkegenseren folk kommenterer. 

Og hadde stylingen vært lik om det var herregensere som skulle presenteres? 

Hr Monstermønster gleder seg da til jeg er ferdig med strikkegenseren hans, sånn at vi får tatt bloggebilder som ikke skal preges av tidsånden. 

Og jeg er spent på Vol 4. Håper det er accessoairer og tilbehør som står på tapetet. Og samme stylist. Jeg er spent på vottebildene. Får modellen ha annet enn votter på for å ikke bli preget av tidsånden? 

For all del, det er ikke mengden hud jeg stusser på. Jeg er glad i hud, og har mye av den. 




24 kommentarer:

  1. Fnis :) :) og litt nødvendig alvor også, garantert ikke bukselaus mannestyling hos Sandnes vil jeg tro...

    SvarSlett
  2. Hehe, du skriver nå morsomt, og jeg er jo enig. Ellers så jeg faktisk et morsomt bilde av en løpende, bukseløs mann her om dagen, men klarer ikke huske hvor det var fra. En norsk film, tror jeg. Flott var han også!

    Men tror jeg står over det magasinet, alltid deilig å krysse av for en ting til jeg ikke trenger :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var sannsynligvis Ole Gjævers "Mot naturen"?
      http://www.oslokino.no/incoming/article1173257.ece
      Har ikke sett filmen selv, men filmen har fått mye god omtale :)

      Slett
    2. Han hadde jo til og med strikkelue ;)

      Slett
  3. Hva?!
    Er det ikke helt vanlig og normalt og gå bukseløs på snø og is??

    SvarSlett
  4. Må innrømme at jeg synes det var mer blikkfang med en blek rumpe enn selve plaggene, da jeg så det nye heftet. Lurer på hvordan naboene ville reagert om jeg sto med naken underkropp og strikkagenser ute i hagen her...

    SvarSlett
  5. He he, ler godt! Kom gjerne med flere anmeldelser, du skriver så godt:) enig i at Sandnes presenterer nye design moderne og stilig for tiden (dog uten bukser). F.eks barneheftene er veldig flott presentert. Og de er heldigvis godt påkledt

    SvarSlett
  6. Nå ble jeg nysgjerrig på det nye bladet :-) Tror jeg må ta meg en tur til Narvesen.

    SvarSlett
  7. Spesielt. Tipper vottene blir presentert foran nakne bryster.

    SvarSlett
  8. Festlig, du er så god! Frister ikke til innkjøp dette, ha en fin søndag!

    SvarSlett
  9. Heh. Avkledte kvinnekropper er jo ikke en del av "tidsånden vi nå er i", lizm. Takke meg til edruelige modelleringer på strikkeblogger. Ser frem til din fremstilling av ferdig herrestrikk, aldeles upreget av kjønnsånd, eh, jeg mener tidsånd.

    SvarSlett
  10. Jeg vil glæde mig med hr. Monstermønster - imødeser med spænding præsentationen af modellen :)

    SvarSlett
  11. Nei, det finnes lite som er så tidløst som naken hud og bukseløshet! Eller?

    Menn på strikkeblogger er (takket være oss damene dens, kremt) en skjeldenhet i seg selv, så om du 1: strikker noe til mannen, 2: får han til å stille opp på bloggbilder og 3: viser at han ikke lar seg prege av tidsånden, da fortjener du en eller annen stor pris! Fritt ord-prisen er vel ikke helt dekkende (Pun intended), en Oscar er ikke mye å dekke seg bak, Spelemannsprisen er avslørende luftig, men kanskje en Amanda kunne være noe?

    Når ble det feil å være preget av tidsånden? jeg bare spør. Og gleder meg til å se Hr Monstermønsters nye genser. med eller uten mannegensere.

    SvarSlett
  12. Du er god!
    Hilsen Gøril.

    SvarSlett
  13. Hahaha - ja, bukseløsdebatten har jeg allerede deltatt i, på FB. Gleder meg til å se hr. Monstermønsters nye genser. Håper for hans skyld - om bildene skal være bukseløse - at genseren blir ferdig før snøen kommer, ellers fryser han vel i hjæl.

    SvarSlett
  14. Hehehe tror de fleste leserne dine nå ser fram mot resultatet fra fotoshoot med Mr Monstermønsters nye genser... Håper for hans del det blir før vinteren ;)
    Håper du får en flott uke! :)

    SvarSlett
  15. Det er et godt spørsmål du stiller; hadde stylingen vært lik om det var herregensere som skulle presenteres?
    Det hadde vært morsomt om landets samlede strikkebloggere klarte å overbevise de mannlige mottakerene av strikken sin om å posere bukseløse på neste fotosjut, men det er kanskje for mye å håpe på ;)

    SvarSlett
  16. Hahaha - busted! Bra du ikke lar dem dø i synden :P

    SvarSlett
  17. Hahahaha!!! Synes definitivt du skal la deg inspirere til når du skal ta bilder av mannen. Så kan vi bedømme om det blir like snasent med bukseløse menn som kvinner. Fnis!

    SvarSlett
  18. Jeg har også sett de bildene før, og synes de var litt merkelige ja ;) Du skriver morsomt med gode poeng!

    SvarSlett
  19. This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped
    me. Thanks!

    SvarSlett
  20. This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I've
    found something which helped me. Thank you!

    SvarSlett
  21. This website was... how do I say it? Relevant!! Finally
    I've found something that helped me. Kudos!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.