31. juli 2014

Svett i sikkerhetskontrollen



Jeg har reist mye og langt, men har aldri blitt tatt fra strikkepinnene, selv om man kan møte på kranglete folk i sikkerhetskontrollen som påpeker at strikkepinner er multifunksjonelle, de kan brukes både til å strikke og stikke med.  Og kvele. Og, ja, jeg trenger ikke utbrodere. 

Men denne gangen fikk jeg hjertet litt i halsen, når det er ekstra kontroll på grensene, og jeg skal overbevise at jeg er søt og snill, og så har jeg dødningehoder på strikketøyet. 

Skulle overta verden, avslørt av strikkemotiv - jeg ser overskriftene allerede. Men jeg fikk beholde pinnene. Uten kommentarer, til og med. 


Ellers av fjas fra flyplassen; 
har du sett hva vi tilbyr turistene? Maskinstrikka ullsokker i AKRYL. Fysj. 

9 kommentarer:

  1. He he!!! Den var god!! Men sokker i akryl er vel made in china eller noe sånt? Sukk!!

    SvarSlett
  2. kanskje jeg kan våge å ha strikketøyet i handbagasjen og da..... hvor har du fått tak i det sokkemønsteret? kjempelekkert. hilsen Laila@fabela.no

    SvarSlett
  3. Så tøft mønster på sokkene :)

    SvarSlett
  4. SKIKKELIG kult mønster!!

    SvarSlett
  5. Jeg synes grunnen det er litt rart at man får ta med strikkepinner på fly, men fint for alle som er avhengige av å strikke til enhver tid. :-). Selv er jeg blitt fratatt en pinsett, det er jo et dødelig våpen må vite.

    SvarSlett
  6. Hehe. Jeg ble stoppa i Bodø, der satt en med et mistenkelig blikk mot min håndbagsje, som bl.a inneholdt strikketøy med både 5-pinner og en laang rundpinne. Litt svett innrømte jeg hva jeg hadde i bagen og jeg la til med et smil: de er du sikkert veldig interessert i å se på. Men nei, kom det momentant, sånt hadde han da sett før, det han ville se nærmere på var imidlertid håndkremen min, som jeg hadde glemt å ta ut! Pjuh! :)

    SvarSlett
  7. Kule sokker! Har heldigvis gått bra med strikkepinnene mine også de gangene de har fått fly :)

    SvarSlett
  8. Veldig tøffe sokker(?)! Hvor får man tak i oppskriften? :D Kjenner minst én mannsperson som trenger slike til jul. :P

    SvarSlett
  9. Har aldri hatt problem med å få ta med strikketøy på fly, men så har eg ikkje reist så veldig mykje. Ein gong gløymde eg meg, og tok med heile strikkemappa mi i handbagasjen, med saks, måleband, nålebrev etc. Dei tok heldigvis berre saksa!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.