19. juli 2014

Sommerens raskeste



Jeg har et sinnrikt system for bukser i skapet. Ytterst ligger buksene i bruk, litt lenger inn ligger buksene jeg håper å kunne bruke igjen, og innerst ligger malebuksene. 

Jeg har ikke tatt i en malerkost på noen år, så hvorfor jeg har flere malebukser må fuglene vite.

 Fuglene kom med en teori om at det var kjipt å kaste bukser jeg har likt, bare for den lille detaljen at de er slitt i stykker, og de hintet og om at å rydde skapet hadde vært et sjakktrekk når man irriterer seg over hylla med bukser som ikke passer eller er ødelagte, som tar opp plassen til de som faktisk er i bruk. 

Så jeg hentet stoffsaksa, og reddet buksa med hull på låret fra malerbukse-som-venter-i-årevis-i-skapet-status, til å bli sommershorts i akkurat passe lengde. Da fikk den flytte fremst igjen, og pustet lettet ut. 


Vips, shorts! 

Og så deilig med noe som blir ferdig med en gang!  

Stoffsaksa var euforisk over å få komme frem i lyset igjen. Den ligger i skapet mitt, og den slipper frem i lyset de få gangene jeg trenger ekspertisehjelp med å dele tøystykker i to. Resten av tiden ligger den stille, langt unna de yngre delene av menneskeheten, som ikke engang får si ordet papir ved siden av den. Ikke løper jeg med den heller. Ikke at jeg løper uten saks heller. 

5 kommentarer:

  1. Dejligt med hurtige projekter, og skønt når tøjet bliver brugt igen :)

    SvarSlett
  2. Da eg investerte i ny stoffsaks sist, bynte eg å sikre den med strips på håndtaka for å sikre den mot skumle papirstrimler og andre destruktive materialer. Foreløpig har det funka bra, for når dei finner den andre saksa dei treng til å klippe opp stripsen, så duger den til det dei trengte mi saks til. Shortsen blei veldig bra, burde vel se gjennom egen buksehylle ein dag også...

    SvarSlett
  3. Dette var et genialt tips!

    SvarSlett
  4. Sånt her er kjempegøy, å raskt fikse noe så det kan brukes. Jeg ga bort minst sju svarte bukser til Fretex nylig, de hadde havna bakerst i skapet for lengst og hadde heller ingen framtid som malerbukser. Faktisk har jeg vært så effektiv med sånn rydding at jeg har stått tomhendt når jeg faktisk har trengt malerbukse, he he. Fortsatt god sommer, håper shortsen er i bruk hver dag.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.