1. juli 2014

En hverdagslig sak

Noen jakker blir lagt for elsk.(Andre for hat, men det er en annen bloggpost)

020

Den gule hverdagsjakka mi har jeg flyttet så til de grader inn i, at det ikke forundrer meg om posten begynner å sende brev og aviser dit. Egentlig er det en stripete jakke, men den funker finfint i ensfarget og litt fargedypp på ermene og!

Den er akkurat passe,
- akkurat passe varm,
- akkurat passe fargerik,
- akkurat passe til meg.


  057

Jeg har strikket hverdagsjakka to ganger, en i striper og en ensfarget, og begge er ofte i bruk.

Og den er en fin innføring i å strikke jakker som du strikker rundt og klipper opp, noe som ser ut til å være den store strikketrenden for tiden. Klipp i vei! Saks og strikketøy hører sammen.

Hvorfor tipse om ting jeg HAR strikka?

Jo, mønsteret var å finne i Familien i januar 2014, men nå et halvt år etter, så kan du slippe å tråle bibliotek og gamle aviskurver for å finne gamle ukeblader, mønsteret finnes nå til salgs på Ravelry. 

Det var dagens tips, siden det tar litt tid før jeg kan vise frem noe svart genser ennå.


5 kommentarer:

  1. Flott farge på hverdagsjakken din, liker veldig godt fargedryppet på armene!
    Takk for tipset, skal prøve å huske det om jeg en gang skulle få lyst til å strikke meg en jakke :-)

    SvarSlett
  2. Utrolig fin variant av hverdagsjakka :-) Den tåler jo helt fint å være ensfarga!

    SvarSlett
  3. Også er det skikkelig røverkjøp denne uka, billigere enn et eksemplar av Familien.

    SvarSlett
  4. Denne flotte jakka gjør at jeg har lyst å lære meg å strikke!
    Nydelig med fargedrypp på armene

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.