28. juni 2014

Lys må balanseres med mørke

 Hva bruker man midnattsola og lyst hele døgnet til? 

Strikker i svart, såklart! Flettemønster i svart er null problem sommerstid, noe som kan være litt mer krøll om vinteren med tussmørkestrikk. Mannen skal endelig få en ny genser, og ønsket var svart og enkel. Jeg har lenge hatt lyst til å strikke den, så det passer bra. Mønsteret er litt kronglete skrevet, og egentlig skal man sy sammen raglanen, men det strunter jag i. Vi får se hvordan det blir. 

Maskemarkørene kjører badass for å tilpasse seg alt det svarte. 


Det er ikke lyst alltid her i nordnorge om sommeren, kunne yngste fortelle meg ved middagsbordet. Inni tunneller, for eksempel, der er det mørkt! 

6 kommentarer:

  1. Kudos for stort svartstrikkprosjekt midtsommers! Jeg ser fram til å få ferdigstilt min barnesvartstrikk så jeg kan gå i gang med mer sommerlig palett. Ser dessuten at jeg mangler det riktige tilbehøret - din hodeskalle tar seg helt klart bedre ut mot det svarte enn mine lyserosa sikkerhetsnåler....

    SvarSlett
  2. Morsom markør! Litt Tim Burton-feeling over det bildet, så jeg ble med en gang trukket mot bloggen din da jeg så det, hehe. God idé å strikke i svart nå. Jeg er helt på fargekjøret nå sommerstid, men ser poenget - kanskje det er nå jeg skal starte på den svarte strikkejakka ...

    Gleder meg til å se ferdig genser!

    SvarSlett
  3. Svart strukturstrikk er lekkert! Jeg var ikke riktig så lur som du, og strikket mitt svarte prosjekt midt på vinteren. Nå skal vi straks ut på Norgesferie med bobil - det blir mange tunneler - så jeg velger å ikke starte noe svartstrikk i denne omgang... Gleder meg til å se hva du strikker på :)

    SvarSlett
  4. Spent på resultatet! Forøvrig fan av dine korte bloggoppdateringer no sumarstid!

    SvarSlett
  5. Det planlegges svart voksengenser her også, men uten noe sprell, bare glattstrikk. Pinne 5. Håper det går så hurtig at jeg ikke rekker å kjede meg over at det skjer lite underveis.

    SvarSlett
  6. Smart å strikke mørkt på den lyseste tida!
    Blir sikkert en flott genser.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.