21. april 2014

Gjenganger

013

Sånn.

Nok Bella for en stund.

Siste Bella er til niese E som flytter tilbake til Norge etter noen år i Singapore, og som kommer til å bli overfalt av kvinnelige slektninger med strikkepinner som grøsser med tanken på at barna skal gå uten ullgensere til høsten. Derfor er det igang en Strikk-til-Singapore-aksjon hos meg og mamma, og jeg gjetter på at flere på andre siden av familien bidrar også, vi mangler ikke strikkekyndige, og broderns familie er supre til å bruke ull til ungene. Mottagere som liker ullplagg er høyt elsket av strikkere, så om du ikke strikker selv, kom med rosende ordelag overfor en strikker, da kan du riskere å få varme plagg til jul.

I mars strikket jeg en Bellagenser som endte i str 4 år, noe som passet litt dårlig med at jeg skulle strikke til en seksåring. Derfor var det bare å kjøpe inn mer garn og strikke en genser til, denne gangen i str 8 år for å være sikker på at den ikke er for liten. Den endte et sted mellom 6 og 8 år, ganske etter planen denne gang.

  021

Genseren er heldigvis for stor for frøkna på fireogethalvt, som gikk med på å stille som modell om hun fikk klatre på kvistemaskinen uttafor museet. Kvistemaskinen kverner kvist, dagens folkeopplysning.



017


Faktaboksen:
Genseren (og ymse variasjoner som tunika, kjole, genser, jakke) står i Børnestrik på pinde 3 1/2-4, og heftet er merket nr 1, noe som betyr at du ikke trenger være Sherlock for å gjette at det må da komme flere hefter i serien, ellers hadde det vært bortkastet å merke heftet nr 1.

Jeg brukte nesten 5 nøster med Sandnes Alpakka i fargen 5834, og pinne 3,5. (pinne 3 til kantene). Nydelig blåfarge som heller litt mot lilla.

Etter påske kommer mer fra Strikk-til-Singapore-aksjonen, siden jeg har lovet heldresser til de yngste.

26 kommentarer:

  1. Så snille dere er!!! Og ja, koselige ord til en strikker gir varme plagg tilbake!!! Nydelig genser - og nydelige bilder!!

    SvarSlett
  2. Veldig fin! Blir aldri lei av Bella, mønsteret er så fint :)

    SvarSlett
  3. Noen gjengangere blir satt stor pris på også;) Luksus å komme til Norge til ferdig strikka vinterklær!!!

    SvarSlett
  4. Skjønner godt at dette er blitt en gjenganger etter å ha kommet igang med den selv. Flott og lettstrikket mønster som frister til gjentakelse (jeg er på tunika nr 2, en bestilling, men det blir nok flere etterhvert. ....)
    Jeg er helt sikker på at brorens familie setter pris på omtanken når de kommer tilbake til kalde Norge. Selv en alminnelig fin sommerdag kan nok føles kjølig sånn med en gang.....

    SvarSlett
  5. Nyyydelig Bella og flott jente du har. :-)
    Så snill du er som strikker masse til andre.
    Ønsker deg en fin siste påskeferiedag. :-)

    SvarSlett
  6. Nydelig genser, nydelig farge, og det første bildet så jeg på Ravelry i går, og var med på å avføde kommentaren om flotte bilder. Så utrolig herlig bilde med leirfivel/hestehov-bukett!

    VÅR! :)

    SvarSlett
  7. Så sant så sant dette om gleden ved ullbrukere :-) de som bruker mest får mest hos meg iallefall :-) heldige tanteunger som nok neppe vil fryse ;)

    SvarSlett
  8. Flott genser i sval farge. Heldige Singapore-returnerende.

    SvarSlett
  9. Kjempe nydelig:-) og sjarmerende modell:-)
    Flink du er:-)

    SvarSlett
  10. Flott Bella og nydelig modell. Du tar så glade og flotte bilder når du viser fram plaggene du strikker. Blir skikkelig inspirert av bildene dine.

    SvarSlett
  11. Så snedig når du har så søt modell som stiller opp :) Genseren ble kjempefin! Tror nok ikke de hjemkomne kommer til å lide noen nød på ullfronten, nei!

    SvarSlett
  12. Nydelig genser -og modell!

    SvarSlett
  13. Bella blir vi aldri lei! Kjempefin genser i blått:) Blir spennende å se heldressene, tydeligvis ingen sak å komme hjem til deres familie:)

    SvarSlett
  14. Skjønner godt at denne er en gjenganger, den er jo kjempesøt! Likte veldig godt fargen du har valgt :)

    SvarSlett
  15. Bella-ene er bare nydelige. Burde virkelig somle meg til å strikke en snart....

    SvarSlett
  16. Nydelig farge! Og en god ting kan ikke gjentas for ofte. Men variasjon gjør strikking utrolig mye mere spennende, og veier vel derfor tyngst i lengden ;)

    SvarSlett
  17. Veldig fin. Har nett strikka ein topp sjølv, og starta på Bløde blade for variasjonens del. Sikkert ikkje den siste av det slaget på pinnane mine!

    SvarSlett
  18. Flott genser! De er fine, de Bellaene.

    SvarSlett
  19. Ciao bella! Vi gleder oss til at E skal ta deg i bruk. Vi er heldige vi! Gleder oss til ullalderen skal begynne, men nyter også enn så lenge tropevarmen.

    SvarSlett
  20. Nydelig Bella igjen! Synes den ble så fin i blått. Har et par hesper Cascade i blågrønt. Lurer på om jeg skal strikke en Bella til tantebarnet av det :)

    SvarSlett
  21. Herlig topp! Skjønner godt at den er en gjenganger. Skjønn modell også!

    SvarSlett
  22. Nok en vakker Bella :-) De er jo en grunn til at mange vil strikke flere av den der! VEedig fin og flott fargevalg!

    SvarSlett
  23. Nydelig farge! Selv har jeg plutselig jakke nr 3 på pinnene. Denne gangen i solgul Lerke fra Dalegarn siden mottaker mente at gult blir fint til sommeren!

    SvarSlett
  24. Alltid like flott den modellen. Jeg likte veldig godt blåfargen du har strikket med ; har opptil flere rosafrøkner her hjemme så spørs om jeg tør å lage den i blått ? Er en anelse lei av rosa og lilla . Ja ja ...

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.