11. januar 2009

Pixie sheep

pixie sheep

Pixielua er en kjempesøt lue som passer i lang tid siden den er i ribbestrikk og innmari elastisk. Den er en av de første engelske mønsterne jeg gikk i gang med, siden mønsteret er relativt kort og greit forklart. Anbefales! Ingen felling eller økning, forming av lua skjer i ribbemønsteret. Skulle gjerne vist bilde av niesen med den på, men minnebrikken på mobilen og jeg er ikke på talefot for tiden. Strikket den i 2007 til lille niese, strikker den igjen nå i barselgave.

Jeg droppet å sy på et nakkebånd, laget heller I-cord til bånd, og etter jeg oppdaget I-cord er det farvel til fingerhekling eller rillestrikkede bånd. Pent blir det, og raskt går det.

Brukte 45 g Babysilk, dvs at du klarer deg med et nøste. På pinne 3 får du ei lue på ca 1/2-1 år. (obs, jeg strikker litt løst, du kan risikere å få en annen størrelse)

7 kommentarer:

  1. Kjempefin lue! Trenger en barselgave, så jeg tror jeg forsøker meg på denne. Strikkekafe på Jonas B. kl 6 i morgen. Vi prøver å dra den igang igjen.

    SvarSlett
  2. Hehe..nydelig modell:-)og nydelig modell...skal si du har vært produktiv i 2008

    SvarSlett
  3. Herlig lue, og den passer da flott til modellen. Kanskje sauen også må få en?

    SvarSlett
  4. for en fantastisk lue, jeg håper jeg blir bestemor snart igjen, men hva i all verden er dette bånd du snakker om...

    SvarSlett
  5. Stakkars sauen, denne varmet ikke mye over ørene. :P

    Søt lue!

    SvarSlett
  6. Denne luen strikket jeg for knappe 2 år siden, husker at jeg syns den ble veldig søt og morsom. Tror jeg må strikke en sånn til neste babygave som skal gis bort :) Takk for påminnelsen!

    SvarSlett
  7. Herlig lue. Og deiliga sau! Hege

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.